Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron! (x)
A mai volt az első alkalom, hogy a 2017-es tesztidőszak során a Repsol Honda megnyert egy tesztnapot az új, „big bang” típusú motorblokkal. A legutóbbi, sepangi gyakorlás alkalmával már komoly előrelépést értek el az elektronika hozzáhangolásával is, a szerdai éllovas Marc Marquez szerint azonban még mindig nem tökéletes az összhang, ráadásul nagyon sok időt el is vesz a beállítás:
„Elég sok időre szükségünk volt, hogy hozzáállítsuk az elektronikát ehhez az új motorkonfigurációhoz. Ezért rengeteg időt veszítettünk délelőtt, és erre figyelnünk kell, mert a versenyhétvégéken nem lesz ennyi időnk, de természetesen most még minden új” – nyilatkozta Marquez Phillip Islanden a crash.net újságírójának.
„Úgy érzem, az elektronika szempontjából még mindig hiányzik valami. Úgy tűnik, a motor és az elektronika még nem dolgozik együtt. Nehéz ezt pontosan felmérni, de meg kell oldanunk, az biztos. Viszont ezen a pályán nem igazán érvényesül a fő gyengeségünk, a kigyorsítás. Már tavaly is gyorsak voltunk itt, s ez idén is igaz, de dolgoznunk kell, mert néhány téren még nem érzem elég kényelmesen magam.”
Marquez szerint az új erőforrás egyáltalán nem agresszív, s elképzelhető, hogy részben az okozza a problémákat, hogy mindig is „screamer” blokkal ment a MotoGP-ben: „Talán azért érzem így, mert hosszú-hosszú évekig egyfajta motorblokkal mentem és egyféleképp motoroztam, s ezen most kicsit változtatni, ami nyilván nem könnyű. Ki kell ismerni ezt a motort, hiszen még a hangja is más, és aztán úgy érzed, lassan mész, de türelmesnek kell lenned. Ez nem csak a motorozási stílus megváltoztatásáról szól, hanem arról, hogy jobban megértsd a motor működését.”
Fotó: Repsol Media