Jegyek

Elias: „Aragón nagyon fekszik az RSV4-nek”

Interjú
Elias: „Aragón nagyon fekszik az RSV4-nek”
2014.03.26. 13:37
Toni Elias ma tölti be 31. életévét, s a Superbike világbajnokság hivatalos weboldala, a worldsbk.com ez alkalomból készített a spanyollal egy interjút, amelyben szóba kerül az egy hónapja rendezett idénynyitó, valamint a bő két múlva sorra kerülő aragóni viadal is.
 
Elias a születésnapjával kapcsolatban elmondta, hogy mostanában sok időt töltött Rómában, ugyanakkor a motorozást sem mellőzi: a Red Devils Roma alakulat spanyol pilótájának elmondása szerint csapata tesztelni szeretne Jerezben még a következő aragóni forduló előtt. Az alábbiakban a worldsbk.com által készített interjú érdekesebb részeinek magyar fordítását közöljük olvasóinkkal, egyúttal mi is nagyon boldog születésnapot kívánunk a 2010-es Moto2-es világbajnoknak!
 
- Hogyan értékelnéd az első fordulót?
Toni Elias: - Sokat fejlődtünk a hétvége folyamán: két másodperc hátrányban kezdtünk az éllovashoz képest, de sikerült ezt fél másodpercre csökkentenünk. Az első futam teljesen rosszul alakult a bukásom miatt. A csapat kis túlzással csodát művelt azzal, hogy megjavították a gépemet a második verseny előtt, de még mielőtt kimentem volna a pályára, éreztem, hogy valami nincs rendben. Az olajszinttel adódtak problémáink, és elsőre úgy tűnt, nem tudunk mit tenni. Csak a legutolsó pillanatban indult be a motor, így ki tudtam gurulni az aszfaltra annak ellenére is, hogy fehér felhőket hagytam magam mögött a problémánk miatt.
 
- Ilyen szituációban a feszültség nyilván kézzel fogható…
- Az utolsó sorból rajtolni nem a legjobb dolog volt, de sokakat sikerült megelőznöm az első körökben. Éppen utol akartam érni az előttem lévő bolyt, de észrevettem, hogy kezdi éreztetni a hatását az, hogy kevés időt töltöttem a pályán a tél során. Miután Melandri szélesen fordult, sikerült tapadnom rá és felvennem a tempót, így végül a biztató 10. helyen zártam. A történtek ellenére megmutattuk, hogy tempó tekintetében nem vagyunk messze a gyári csapatoktól.
 
- Fejlődött tavaly óta a motor? Észrevettél bármiféle jelentős fejlesztést?
- A vázat tekintve a motor nagyon hasonló ahhoz, amit 2013-ban vezettem, de az erőforrás sokkal jobb. A végsebességünk rendre a lista élének közelében volt, és én nem láttam túl nagy különbséget a gyáriakhoz képest. Úgy gondolom, kapunk egy továbbfejlesztett vázat a második fordulóra, amely a gyáriaknak már Ausztráliában a rendelkezésükre állt. Ezek a dolgok tényleg segítenek nekünk abban, hogy megtaláljuk a legjobb beállítást és a helyes irányt. Minden remekül megy a csapattal, még ha nem is találunk könnyen szponzorokat a költségvetésünkhöz. Ugyanakkor magabiztosak vagyunk, s a bokszban a hangulat kiváló.
 
- Már nincs messze a második forduló, amelyre egy olyan pályán kerül sor, amelyet elég jól ismersz.
- Nagyon szeretem Aragónt. Ha sikerül tesztelnünk, ahogy azt korábban említettem, ott jó helyzetbe kerülhetünk – egyértelműen jobba, mint Phillip Islanden. Szeretnék jól teljesíteni a hazai közönségem előtt, egyúttal élvezni a versenyhétvégét és javítani a teljesítményemen.
 
- Ha már a végsebesség szóba került: a hosszú aragóni egyenes kedvezhet az RSV4-nek?
- A hátsó egyenes igazán hosszú, és ez nyilvánvalóan jó az Apriliának. Úgy gondolom, az RSV4-nek nagyon fekszik a pálya, és arra számítok, hogy az egyetlen nehéz szakasz az aszfaltcsík eleje lesz a célvonaltól a „kis dugóhúzóig”. A motor elejére kell koncentrálnunk, mert Ausztráliában voltak kisebb problémáink. Ha tudunk tesztelni Aragón előtt, ki tudjuk ezeket küszöbölni.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: