Jegyek

Elias: „Aragón nagyon fekszik az RSV4-nek”

Interjú
Elias: „Aragón nagyon fekszik az RSV4-nek”
2014.03.26. 13:37
Toni Elias ma tölti be 31. életévét, s a Superbike világbajnokság hivatalos weboldala, a worldsbk.com ez alkalomból készített a spanyollal egy interjút, amelyben szóba kerül az egy hónapja rendezett idénynyitó, valamint a bő két múlva sorra kerülő aragóni viadal is.
 
Elias a születésnapjával kapcsolatban elmondta, hogy mostanában sok időt töltött Rómában, ugyanakkor a motorozást sem mellőzi: a Red Devils Roma alakulat spanyol pilótájának elmondása szerint csapata tesztelni szeretne Jerezben még a következő aragóni forduló előtt. Az alábbiakban a worldsbk.com által készített interjú érdekesebb részeinek magyar fordítását közöljük olvasóinkkal, egyúttal mi is nagyon boldog születésnapot kívánunk a 2010-es Moto2-es világbajnoknak!
 
- Hogyan értékelnéd az első fordulót?
Toni Elias: - Sokat fejlődtünk a hétvége folyamán: két másodperc hátrányban kezdtünk az éllovashoz képest, de sikerült ezt fél másodpercre csökkentenünk. Az első futam teljesen rosszul alakult a bukásom miatt. A csapat kis túlzással csodát művelt azzal, hogy megjavították a gépemet a második verseny előtt, de még mielőtt kimentem volna a pályára, éreztem, hogy valami nincs rendben. Az olajszinttel adódtak problémáink, és elsőre úgy tűnt, nem tudunk mit tenni. Csak a legutolsó pillanatban indult be a motor, így ki tudtam gurulni az aszfaltra annak ellenére is, hogy fehér felhőket hagytam magam mögött a problémánk miatt.
 
- Ilyen szituációban a feszültség nyilván kézzel fogható…
- Az utolsó sorból rajtolni nem a legjobb dolog volt, de sokakat sikerült megelőznöm az első körökben. Éppen utol akartam érni az előttem lévő bolyt, de észrevettem, hogy kezdi éreztetni a hatását az, hogy kevés időt töltöttem a pályán a tél során. Miután Melandri szélesen fordult, sikerült tapadnom rá és felvennem a tempót, így végül a biztató 10. helyen zártam. A történtek ellenére megmutattuk, hogy tempó tekintetében nem vagyunk messze a gyári csapatoktól.
 
- Fejlődött tavaly óta a motor? Észrevettél bármiféle jelentős fejlesztést?
- A vázat tekintve a motor nagyon hasonló ahhoz, amit 2013-ban vezettem, de az erőforrás sokkal jobb. A végsebességünk rendre a lista élének közelében volt, és én nem láttam túl nagy különbséget a gyáriakhoz képest. Úgy gondolom, kapunk egy továbbfejlesztett vázat a második fordulóra, amely a gyáriaknak már Ausztráliában a rendelkezésükre állt. Ezek a dolgok tényleg segítenek nekünk abban, hogy megtaláljuk a legjobb beállítást és a helyes irányt. Minden remekül megy a csapattal, még ha nem is találunk könnyen szponzorokat a költségvetésünkhöz. Ugyanakkor magabiztosak vagyunk, s a bokszban a hangulat kiváló.
 
- Már nincs messze a második forduló, amelyre egy olyan pályán kerül sor, amelyet elég jól ismersz.
- Nagyon szeretem Aragónt. Ha sikerül tesztelnünk, ahogy azt korábban említettem, ott jó helyzetbe kerülhetünk – egyértelműen jobba, mint Phillip Islanden. Szeretnék jól teljesíteni a hazai közönségem előtt, egyúttal élvezni a versenyhétvégét és javítani a teljesítményemen.
 
- Ha már a végsebesség szóba került: a hosszú aragóni egyenes kedvezhet az RSV4-nek?
- A hátsó egyenes igazán hosszú, és ez nyilvánvalóan jó az Apriliának. Úgy gondolom, az RSV4-nek nagyon fekszik a pálya, és arra számítok, hogy az egyetlen nehéz szakasz az aszfaltcsík eleje lesz a célvonaltól a „kis dugóhúzóig”. A motor elejére kell koncentrálnunk, mert Ausztráliában voltak kisebb problémáink. Ha tudunk tesztelni Aragón előtt, ki tudjuk ezeket küszöbölni.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtubefacebooktwitterrss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGPSuperbikeWTCC
2017. Április 09. 21:00
Argentin Nagydíj
Autódromo Termas de Río Hondo

Épült: 2008
Teljes hossza: 4805m
Szavazás
Hányadik helyen végez a WTCC 2017-es szezonjában Michelisz Norbert?
Világbajnok lesz!
Épp csak lemarad a vb-címről, második lesz.
Harmadik lesz, megszerezve hazánk első vb-dobogóját.
Megismétli tavalyi negyedik helyét.
Csak az ötödik helyen végez.
Hatodik vagy annál rosszabb pozícióban zár.
VB Ranglista
MotoGPSuperbikeSupersportWTCC
Poz.PilótaMárkaPont
1.M. VinalesYamaha25
2.A. DoviziosoDucati20
3.V. RossiYamaha16
4.M. MarquezHonda13
5.D. PedrosaHonda11
6.A. EspargaroAprilia10
7.S. ReddingDucati9
8.J. MillerHonda8
9.A. RinsSuzuki7
10.J. FolgerYamaha6
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika:

Runtime: 37,73ms