Jegyek

Michelisz Norbi: „Egy kisebbfajta csodaként éltem meg...

Interjú
Michelisz Norbi: „Egy kisebbfajta csodaként éltem meg ezt a 10. helyet”
2012.06.05. 18:19
Hétvégén, Portimaóban rendezték a 2012-es túraautó-világbajnoki szezon hetedik versenyhétvégéjét, melynek első futamán a magyar Michelisz Norbert legjobb privát versenyzőként a 4. helyen ért célba. A Zengő Motorsport pilótáját a második futamon már végig technikai probléma hátráltatta, de az újabb értékes pontszerzés így sem maradt el. Norbit hétvégi élményeiről kérdeztük.
 
P1race: - Mindenekelőtt gratulálunk a hétvégi teljesítményedhez. Ismét alaposan kitettél magadért.
Michelisz Norbert:
- Köszönöm, bár nekem őszintén szólva az eleje picit jobban tetszett, és a végétől valamivel többet vártam, de csalódott azért nem vagyok.
 
- Akkor kezdjük is az elején. A szombati időmérő edzésen a ragyogó 3. helyen végeztél, holott előzetesen azzal lehetett számolni, hogy a várhatóan nagymértékű gumikopás miatt elsősorban a futamokon kerülhettek majd előnybe a riválisaitokkal szemben. Számítottál rá, hogy már a kvalifikáción ilyen jó eredményt sikerül elérned?
- Igen, valamilyen szinten számítottam erre, mivel a pálya vonalvezetése leginkább a Slovakiaringéhez hasonlít, ahol idén sikerült megszereznem az első WTCC-s pole pozíciómat. Ezért bíztam benne, hogy most is sikerül majd az első 5 hely valamelyikét megcsípnem az időmérőn, és én úgy gondolom, hogy a 3. hely nagyjából jól tükrözte a tempónk alapján a mezőnyben elfoglalt helyünket. A futamokat tekintve pedig azt reméltük, hogy talán még ennél is jobb pozícióba hoz minket az, hogy egy hátsókerék-meghajtású autó van alattunk, ami kevésbé fogyasztja a gumikat. Ezért is vártuk (Wéber) Gáborral együtt nagyon bizakodóan a két versenyt.

- Az első futam mozgórajtjánál Rob Huff egyből elment melletted a gyári Chevy-jével, így visszacsúsztál a 4. helyre. Megfordult ekkor a fejedben, hogy innentől nem is lesz esélyed a dobogós helyekért harcolni, vagy csalódásként ért ez?
- Abszolút csalódásként ért. Nem is igazán értettem a szitut, mert az első 4-5 körben még tudtam tartani a lépést Huffal és a többiekkel, utána pedig a gumikopás miatt elvileg nekem kellett volna gyorsulnom hozzájuk képest és nem fordítva, mint ahogy az a valóságban történt. Később persze kiderült, hogy ebben a szokatlan fordulatban közrejátszott az a technikai hiba is, ami aztán a második futamban is végig hátráltatott, és ami már ekkor, az első futamnak körülbelül a harmadától jelentkezett. A kipufogó leömlő részénél keletkezett egy lyuk, ami miatt folyamatosan csökkent az autó teljesítménye, és ennek fényében már érthető, hogy miért nem tudtam támadni az előttem haladókat a dobogós helyezésekért. Sőt, ennek tudatában a 4. helynek is örülnünk kell, hiszen sokkal rosszabb is lehetett volna, és így már nem is vagyok annyira csalódott, mert tudom, hogy ha százszázalékos lett volna az autó, akkor egészen más lehetett volna a verseny végkimenetele. A második futam előtt aztán ott álltunk egy lyukas kipufogó-leömlővel, és döntenünk kellett: vagy kicseréljük a hibás alkatrészt egy másikra, és így a büntetés miatt a mezőny végéről rajtolunk, vagy megpróbáljuk összetoldozni-foldozni a technikát és a 8. helyről indulva harcba szállni a pontokért. Végül az utóbbi megoldás mellett döntöttünk.       

- A második futam jóval mozgalmasabbra sikeredett, mint ahogy tervezted, hiszen az 5.-től a 12. helyig gyakorlatilag mindenhol megfordultál a mezőnyben, és a végül a 10. lettél. Tudjuk, hogy végig technikai probléma hátráltatott. Ennek fényében tudsz örülni annak az egy pontnak, amit szereztél?
- Igen, tudok örülni az egy pontnak, pláne úgy, hogy a második futamon a puszta célba érés volt a fő célom. Szerettem volna az elején egy jó rajtot venni és kihasználni a hátsókerék-meghajtás előnyeit az állórajtban, de tudtam, hogy annyi pozíciót most biztosan nem nyerhetek majd az indulásnál, mint a Hungaroringen, mivel egyszerűen most több volt előttem a BMW. Ezzel együtt bíztam benne, hogy egy jó rajttal akár 2-3 helyet is előrébb léphetek, ami szerencsére sikerült is. Sokáig viszont nem örülhettem az 5. helynek, mivel az első pillanattól kezdve érezhető volt, hogy az autó ereje nem megfelelő, így pedig elég reménytelennek tűnő harcot folytattam a többiekkel. Az egyenesekben mindig mellém tudtak kerülni, így a kanyarokban általában nekem jutott a poros ív, ami miatt egyszer le is sodródtam a pályáról, és visszacsúsztam a 12. helyre. Innen még vissza tudtam ugyan jönni 7.-nek, de a végén teljesen elment a turbónyomás az autóból, úgyhogy az egyenesekben könnyedén állva hagytak a többiek. Én belülről ezt a 10. helyet egy kisebbfajta csodaként éltem meg, mert tényleg annak is örültem, hogy egyáltalán célba értem, és a végén már nem is számítottam a pontszerzésre. Ehhez képest a privát értékelésben négy pontot is sikerült gyűjtenem, aminek különösen örülök, ahogy annak is, hogy egyre inkább kezd beigazolódni, hogy bármikor, bármilyen körülmények között képesek vagyunk a pontszerzésre. Köszönöm a csapatnak, hogy ezúttal is egy olyan kiváló autót biztosítottak számomra, amivel a 3. leggyorsabb lehettem az időmérőn úgy, hogy talán még maradt is egy kevés abban a körömben. Úgy gondolom, hogy egyre jobb úton járunk a beállításokkal, és még mindig van néhány ötletünk, amit ki szeretnénk próbálni. Így aztán bízom a további javulásban, és nagyon várom a tengerentúli versenyeket.

- A privát értékelésben a technikai probléma ellenére egálra lehoztad a hétvégét legnagyobb riválisoddal, Pepe Oriolával szemben, akit így továbbra is minimális, tízpontos hátrányban követsz a Yokohama Trophy tabelláján, vagyis egészen jól sikerült a kármentesítés. Örülsz ennek?
- A körülményeket figyelembe véve örülök annak, hogy nem nőtt a hátrányom a privát értékelésben, de az időmérő után egyértelműen az volt a célom, hogy csökkentsem a lemaradásomat (Pepe) Oriolával szemben, úgyhogy túlzottan elégedett sem vagyok. Oriola nagyon kiegyensúlyozottan teljesít idén, úgyhogy az már most látszik, hogy gyakorlatilag csak egy tökéletesen sikerült hétvégével lehet faragni vele szemben a hátrányból, de bízom benne, hogy a következő 2-3 versenyhétvégén belül sikerül megfordítanom ezt a párharcot a magam javára.

- Mit szólsz a csapattársad, Wéber Gábor hétvégi teljesítményéhez? Örültél neki, hogy ő is bejutott az időmérőn a Q2-be?     
- Természetesen nagyon örültem Gábor sikerének, hiszen alaposan kijárt már ez neki. Már a második szabadedzés után is láttam a telemetriáján, hogy nagyon elemében van, úgyhogy biztosra vettem, hogy be fog jutni a Q2-be, ami így is lett. Nagyon megérdemelte ezt a 7. rajthelyet, mert az előző hétvégéken rengeteg balszerencse hátráltatta, és örülök, hogy végre megmutathatta, hogy ideális körülmények között mire képes az autóval. Talán most a kétkedőknek is sikerült bebizonyítania, hogy igenis helye van ebben a mezőnyben – és a top10-ben van a helye. Arról nem beszélve, hogy nekem is nagy segítség, hogy van egy ilyen erős csapattársam, akivel mindig megoszthatjuk egymás tapasztalatait, úgyhogy nagyon remélem, hogy Gábornak összeáll a büdzséje a szezon második felére is, és akkor ugyanolyan hatékonyan tudunk majd együttdolgozni tovább, ahogy azt az eddigiekben is tettük.
 
- Most egy szokatlanul hosszú, héthetes szünet következik a brazil versenyhétvégéig. Ti, versenyzők mit tudtok ilyenkor kezdeni magatokkal? Lesz most egy kis időd pihenni?
- Az én időm már most eléggé be van osztva Brazíliáig, úgyhogy szerencsére nem sokat fogok unatkozni. Július első hétvégéje lesz nekem az első, ami szabad lesz, de utána meg már el kell kezdenünk készülni a brazil futamokra, úgyhogy túl sok időm nem lesz pihenni. A hétvégéken általában mindig lesz valami kötött programom, talán a hétköznapok lesznek picit szabadabbak. Curitiba után, augusztusban lesz egy még hosszabb, több mint kéthónapos szünetünk, majd akkor bepótlom azt a pihenést, ami most esetleg kimarad.     

- Mit üzensz a szurkolóknak? Hol láthatnak Téged ebben a héthetes szünetben? Mit javasolsz, hogyan bekkeljék ki ezt a majd két hónapot WTCC-futamok nélkül?
- Először is köszönöm azt a rengeteg támogatást, amit az utóbbi időben tőlük kaptam, nagyon jólesik, hogy ilyen sokan szurkolnak nekünk. Amellett, hogy nagyon szeretek versenyezni és eleve imádom azt, amit csinálok, úgy gondolom, hogy ezek azok az emlékek, amikért megéri kitartani a nehezebb időkben is és érdemes ezt az egészet csinálni. Sohasem felejtem el azt a buzdítást, amit a Hungaroringen kaptam a magyar szurkolóktól, nagyon szépen köszönöm még egyszer mindenkinek. Egyúttal azt kívánom, hogy töltsétek kellemesen a nyarat, azokkal az emberekkel, akiket igazán szerettek, mert ez a legfontosabb.
Írta: Borbás Bálint

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2015. Március 29. 20:00
Katar
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Melyik volt szerinted az év versenye 2014-ben a MotoGP-ben?
Katari Nagydíj (Losail)
Olasz Nagydíj (Mugello)
Katalán Nagydíj (Catalunya)
Holland TT (Assen)
Német Nagydíj (Sachsenring)
Brit Nagydíj (Silverstone)
Aragóni Nagydíj (Motorland Aragón)
Ausztrál Nagydíj (Phillip Island)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 362
2. V. Rossi Yamaha 295
3. J. Lorenzo Yamaha 263
4. D. Pedrosa Honda 246
5. A. Dovizioso Ducati 187
6. P. Espargaro Yamaha 136
8. A. Espargaro Forward Yamaha 126
8. B. Smith Yamaha 121
9. S. Bradl Honda 117
10. A. Iannone Ducati 102
banner
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
MotoGP.com news
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2014  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: