Jegyek
27713

„Az elmúlt 15 év legjobb túraautós bajnoksága” –...

WTCR
„Az elmúlt 15 év legjobb túraautós bajnoksága” – WTCR-beharangozó
2018.04.03. 19:43
Bár tavaly év végén megszűnt a WTCC – és a TCR International Series is –, s a helyére lépő széria „csak” világkupa státuszt kapott, ez még nem jelenti azt, hogy a színvonal visszaesett volna, sőt: rengeteg jel utal rá, hogy újabb aranykor veheti kezdetét a túraautózásban a hétvégén.
 
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára! (x)

Hosszú út vezetett a WTCR Túraautó-világkupa megszületéséig: a 2014-ben bevezetett TC1-es szabályrendszer nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, az eleinte belengetett számos új gyártó közül tulajdonképpen csak a Volvo érkezett a WTCC-be, miközben az éra első három szezonját letaroló Citroën és a Lada is kiszállt. Mindeközben a világbajnokság korábbi vezetője, Marcello Lotti által megálmodott TCR-koncepció elképesztő ütemben hódított teret magának: alig három év alatt már számos nemzeti és regionális bajnokság létezik, emellett a TCR International Series is komoly népszerűségnek örvendett a márkák, a pilóták és a nézők körében.
 
A WTCC vezetősége felismerve, hogy a TC1-es koncepció megbukott és nem találva más megoldást, egyezséget kötött Lotti cégével, így egy licencszerződés értelmében – az összes sajtóközleményükben hangsúlyozták, hogy nem egyesülésről van szó! – két évig a TCR-szabályrendszert használja az Eurosport Events által szervezett sorozat. Amely ezzel új nevet is kapott: a WTCR összetétel Francois Ribeiro promóter elmondása szerint arra utal, hogy igyekeztek egyesíteni a két bajnokság előnyeit (a komoly médiamegjelenés a WTCC, a parázs csaták és rengeteg márka jelenléte a TCR oldaláról) – igaz, mivel a TCR lényege a gyártói jelenlét mellőzése, ezért az FIA előírásai értelmében kénytelenek voltak lemondani a világbajnoki státuszról.
 
A bejelentés óta eltelt hónapok alapján már most egyértelműen kijelenthető, hogy mindez nem járt a színvonal visszaesésével, sőt: az elmúlt évekhez képest jóval több, szám szerint 25 állandó induló nevezett a teljes idényre, ők pedig nem kevesebb, mint hét márkát képviselnek majd a rajtrácson. Ráadásul egy-két kivételtől eltekintve nagyon komoly túraautós ászokat láthatunk a mezőnyben: az idős generációból ismét teljes szezont fut Gabriele Tarquini, Yvan Muller és Fabrizio Giovanardi is, de a Michelisz Norbert által fémjelzett korosztály és a többek között a Zengő Motorsport pilótái által képviselt fiatalság is megjelent a nevezési listán.
A teljes WTCR-mezőny

A versenyzők minőségére tehát nem lehet panaszunk, a TCR-es gépek pedig jóval több ütközetet, kontaktot kibírnak, mint TC1-es társaik – elég csak felidézni, hányszor esett ki apró kocc miatt is Michelisz –, ez pedig garantálhatja a látványos és küzdelmes futamokat. A pilóták a barcelonai média- és tesztnapon érezhetően lelkesek voltak: „az elmúlt 15 év legjobb szezonja lesz”, „elérkezett a túraautózás új aranykora”, „kizárt, hogy unalmasak legyenek a versenyek” – csak néhány megjegyzés, amelyet a spanyolországi pályán hallottunk a mezőny rutinos és ifjú tagjainak szájából egyaránt, Ribeiro pedig úgy fogalmazott, hogy garantálja, hogy a mostani békés hangulatnak nyoma sem lesz az első versenynap végére.
 
Persze az egész WTCR sikere nagyon nagy részben azon múlik, mennyire jól tudják alkalmazni a szervezők az úgynevezett Balance of Performance-t, azaz a márkák közötti különbségeket kiegyenlíteni szándékozó rendszert. A TCR-ben – különösen a 2017-es évad során – komoly aggályok merültek fel a BoP kapcsán, de bízzunk benne, hogy azzal, hogy az FIA is részt vesz a hasmagasságot, a motorteljesítményt és az autók súlyát szabályozó intézkedésekben, stabil és megalapozott értékek születnek majd. Más kérdés, hogy még jelen sorok írásakor sem ismerjük a kezdeti BoP-számokat, amelyre a barcelonai teszten több versenyző is panaszkodott.
 
Éppen emiatt viszont lehetetlen megjósolni az erőviszonyokat, s a múlt heti kollektív gyakorlásból is felesleges és ostobaság lenne bármilyen következtetést levonni. Képtelenség előre megmondani, hol állnak egymáshoz képest a márkák – név szerint az Audi, a Hyundai, a Honda, a Volkswagen, az Alfa Romeo, a Peugeot és a SEAT új sport- és versenymárkája, a Cupra –, csak az egyes TCR-szériák eredményei alapján találgathatunk, hogy mely modellek jelenthetik a mércét – és akkor még mindig nem számoltunk a BoP-vel és a még erre érkező súlykompenzációra, amely kapcsán információink szerint még mindig született végleges döntés arról, hogy csak egyes versenyzőket vagy a modelleket szankcionálja.
Két vadonatúj Cuprával száll harcba a Zengő Motorsport

Ami a magyarokat illeti: mindannyian bizakodók a szezonrajt előtt. Michelisz Norbert a tél folyamán a Hondát elhagyva átigazolt a Hyundaihoz, amelynek gyári támogatott alakulatában, a BRC Racing Teamnél fog versenyezni Tarquini oldalán. Norbi többször is elmondta, hogy az eddigi benyomásai alapján az i30 N TCR lehet az egyik legversenyképesebb autó a mezőnyben – tavaly a TCR utolsó két állomásán parádésan sikerült a modell bemutatkozása –, így joggal bízhatunk benne, hogy a tavalyi vb-ezüstérem után idén is harcba szállhat az összetett elsőségért az ország egyik legnépszerűbb sportolója.
 
De nemcsak Michelisznek szoríthatunk a WTCR első idényében, ugyanis a Zengő Motorsport két vadonatúj Cuprát indít a sorozatban, amelyeket az ETCC-ezüstérmes Nagy Norbert, valamint az előző év második felét már a világbajnokságon töltő Szabó Zsolt Dávid fog vezetni. A magyar istálló elmúlt két idénye nem az erős szereplésről szólt, ám most ismét optimista Zengő Zoltán csapatfőnök és a két fiatal versenyző is. Zengő szerint a SEAT valósággal a tenyerén hordozza őket, és teljesen azonos bánásmódban részesülnek, mint a Campos Racing, sőt a spanyolok még mérnököket is delegáltak az autók mellé. Nagy Norbi ugyancsak lelkes volt az első körök után: „Most már értem, miért tudott Fulin mindig lenyomni az új technikával” – fogalmazott.
 
Persze nem lesz könnyű dolga honfitársainknak, hiszen tényleg pokolian erős mezőny gyűlt össze. A már említett Muller, Tarquini, Thed Björk és a tesztet betegség miatt kihagyó Rob Huff révén négy világbajnok is lesz a rajtrácson, de a BTCC-ből (Gordon Shedden) és a TCR-ből (Jean-Karl Vernay) is érkeztek nagyágyúk, nem beszélve a nagy visszatérőkről (Giovanardi mellett James Thompsont is ide sorolhatjuk). Az egyik komoly hiányzó a TCR kétszeres bajnoka, Stefano Comini – és persze Tiago Monteiro, akinek látása sajnos még mindig nem állt helyre teljesen tavalyi tesztbalesete óta, így a marrakeshi nyitányon Benjamin Lessennes vezeti majd az autóját.
Giovanardi az egyik legkomolyabb visszatérő

Ami a versenynaptárt illeti: a menetrend többé-kevésbé leköveti a WTCC által használt útvonalat. Marokkóban rajtol az idény, majd következik a Hungaroring, amely után a visszatérő Zandvoortba, a Nordschleifére és Vila Realba látogat a mezőny. Ezt követően jön az argentin forduló, majd a két kínai állomás – Wuhanban utcai pályán fognak versenyezni a pilóták –, a Motegit váltó Suzuki, zárásként pedig a legendás Makaó. A hétvégék programja is jelentősen átalakul, hiszen összesen három futamot fognak mostantól rendezni, három eltérő pontrendszerrel: szombaton a két szabadedzés után jön egy időmérő és az első verseny, majd vasárnap a WTCC-ből megszokott rendszer szerint egy újabb kvalifikáció, valamint egy fordított és egy normál rajtrácsos viadal.
 
A több futam, a strapabíróbb autók és a színvonalas mezőny valóban az elmúlt évek legjobb túraautós bajnokságát ígérik – az már más kérdés, hogy ennek felét nem láthatjuk a tévében. A múlt hét egyik legváratlanabb és a sajtó képviselői között is legnagyobb felhördülést kiváltó bejelentése az volt, hogy a szombati eseményeket nem közvetíti az Eurosport – a regionális jogtulajdonosok, így itthon az M4 Sport adhatja élőben a futamokat, de például ezen a hétvégén is ütközik a Formula-1-gyel –, a „világ változó médiafogyasztási szokásait” lekövetve ugyanis az online közösségi oldalakon, a Facebookon és a Twitteren mutatják majd meg az első nap történéseit.
 
A várakozás tehát igen komoly az új WTCR Túraautó-világkupával kapcsolatban, a puding próbája azonban az evés: néhány nap múlva élesben is kiderül, milyen is lesz az új bajnokság. A legfontosabb marrakeshi események itthoni idő szerint délután és kora este rendezik majd, azaz sajnos ütik a MotoGP Argentin Nagydíjának és az F1-es bahreini futamnak a történéseit is – íme, az első hétvége teljes menetrendje a közvetítésekkel együtt:
 
Szombat (április 7.)    
10:00 - 10:30 1. szabadedzés  
12:00 - 12:30 2. szabadedzés  
14:00 - 14:40 Időmérő edzés  
18:00 1. futam (tv: M4 Sport, 18:25, felv.)
     
Vasárnap (április 8.)    
11:30 - 12:45 Időmérő (Q1 + Q2 + Q3) (tv: Eurosport 2, élő)
17:45 2. futam (tv: Eurosport 1, élő)
19:10 3. futam (tv: Eurosport 1, élő)

Fotó: WTCR Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 



Hétvégi menetrendek

WTCR Circuit International Automobile Moulay el Hassan „Az elmúlt 15 év legjobb túraautós bajnoksága” – WTCR-beharangozó
WTCR Losail International Circuit Mikor lehet világbajnok Michelisz? – hétvégi program
WTCR Circuito da Guia Makaón a WTCC, zárul a TCR – hétvégi menetrend
WTCR Twin Ring Motegi Tájfun miatt vasárnapra csúszik az időmérő Japánban
WTCR Ningbo International Speedpark Michelisz Norbi: Rég nem éreztem ilyen szomorúságot verseny előtt
WTCR Autódromo Termas de Río Hondo Főműsoridőben a WTCC és a Formula-E – hétvégi menetrend
WTCR Circuito International de Vila Real Rossiék Assenben, Micheliszék Vila Realban – hétvégi menetrend
WTCR Nordschleife Michelisz: Egyetlen hiba véget vethet a hétvégének a Nordschleifén
WTCR Hungaroring Íme, a hungaroringi hétvége teljes programja!
WTCR Autodromo Nazionale di Monza Michelisz Norbi Monzában is dobogóra állna
WTCR Circuit International Automobile Moulay el Hassan MotoGP és WTCC egyszerre – mit, mikor és hol nézz a hétvégén?
WTCR Losail International Circuit Futamelőzetes és menetrend – Katar
WTCR Shanghai International Circuit Hétvégi menetrend – Sanghaj
WTCR Twin Ring Motegi Futamelőzetes és menetrend – Motegi
WTCR Autódromo Termas de Río Hondo Futamelőzetes és menetrend – Argentína
WTCR Circuito International de Vila Real Futamelőzetes és menetrend – Vila Real
WTCR Moscow Raceway Futamelőzetes és menetrend – Moszkva
WTCR Nordschleife Futamelőzetes és menetrend – Nordschleife
WTCR Circuit International Automobile Moulay el Hassan Futamelőzetes és menetrend – Marrakech
WTCR Hungaroring Íme, a hungaroringi hétvége teljes programja!
WTCR Automotodrome Slovakia Ring Futamelőzetes és menetrend – Slovakia Ring
WTCR Circuit Paul Ricard Futamelőzetes és menetrend – Paul Ricard
WTCR Losail International Circuit Futamelőzetes és menetrend – Katar
WTCR Chang International Circuit Futamelőzetes és menetrend – Thaiföld
WTCR Shanghai International Circuit Futamelőzetes és menetrend – Sanghaj
WTCR Twin Ring Motegi Futamelőzetes és menetrend – Motegi
WTCR Circuito International de Vila Real Futamelőzetes és menetrend – Vila Real
WTCR Circuit Paul Ricard Futamelőzetes és menetrend – Paul Ricard
WTCR Automotodrome Slovakia Ring Futamelőzetes és menetrend – Slovakiaring
WTCR Moscow Raceway Futamelőzetes és menetrend – Moszkva
WTCR Nordschleife Futamelőzetes és menetrend – Nordschleife
WTCR Hungaroring Íme, a hungaroringi hétvége teljes programja!
WTCR Hungaroring Futamelőzetes és menetrend – Hungaroring
WTCR Autódromo Termas de Río Hondo Futamelőzetes és menetrend – Argentína
WTCR Circuito da Guia Hétvégi menetrend – Makaó: A WTCC és a motoros Grand Prix időbeosztása
WTCR Suzuka International Racing Course - East Circuit Hétvégi menetrend – Suzuka
WTCR Shanghai International Circuit Hétvégi menetrend – Sanghaj
WTCR Beijing Goldenport Hétvégi menetrend – Peking
WTCR Autódromo Termas de Río Hondo Hétvégi menetrend – Argentína
WTCR Circuit de Spa-Francorchamps Hétvégi menetrend – Spa-Francorchamps
WTCR Moscow Raceway Hétvégi menetrend – Moszkva
WTCR Salzburgring Hétvégi menetrend – Salzburgring
WTCR Automotodrome Slovakia Ring Hétvégi menetrend – Slovakiaring
WTCR Hungaroring Hétvégi menetrend – Hungaroring
WTCR Circuit Paul Ricard Módosították a Paul Ricard-i hétvége programját – íme, az új menetrend
WTCR Circuit International Automobile Moulay el Hassan Hétvégi menetrend – Marrakech
WTCR Circuito da Guia Hétvégi menetrend – Makaó
WTCR Shanghai International Circuit Hétvégi menetrend – Sanghaj
WTCR Suzuka International Racing Course - East Circuit Hétvégi menetrend – Suzuka
WTCR Infineon Raceway Hétvégi menetrend – Sonoma
WTCR Autódromo Termas de Río Hondo Hétvégi menetrend – Argentína
WTCR Circuito da Boavista Hétvégi menetrend – Porto
WTCR Moscow Raceway Hétvégi menetrend – Moszkva
WTCR Salzburgring Hétvégi menetrend – Salzburgring
WTCR Hungaroring Hétvégi menetrend – Hungaroring
WTCR Automotodrome Slovakia Ring Hétvégi menetrend – Slovakiaring
WTCR Circuit International Automobile Moulay el Hassan Hétvégi menetrend – Marrakech
WTCR Autodromo Nazionale di Monza Hétvégi menetrend – Monza
WTCR Circuito da Guia Hétvégi menetrend - Makaó
WTCR Shanghai International Circuit Hétvégi menetrend - Sanghaj
WTCR Suzuka International Racing Course - East Circuit Hétvégi menetrend - Suzuka
WTCR Infineon Raceway Hétvégi menetrend - Sonoma
WTCR Hétvégi menetrend - Curitiba
WTCR Hétvégi menetrend – Portimao
WTCR Salzburgring Hétvégi Menetrend – Salzburgring
WTCR Hungaroring Hétvégi Menetrend – Hungaroring
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2018  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: