Fast Lane
 

Visszatérhet Afrikába a Dakar?

Visszatérhet Afrikába a Dakar?: Miután a 2019-es kiírás csupán egy ország, Peru határain belül zajlott, a Dakar igazgatója, Etienne Lavigne ismét három országot érintő rendezvényt akar 2020-ban, ami a terepviszonyokkal kapcsolatban is jóval változatosabb összeállítást jelentene. Lavigne úgy nyilatkozott a Motosport.com szakoldalnak, hogy egyelőre még semmi sincs eldöntve a következő évi Dakarral kapcsolatban, még az is elképzelhető, hogy az elmúlt évek során Dél-Amerikában bekövetkezett (nem feltétlenül pozitív irányú) politikai és emiatt gazdasági változások miatt a rendezvény visszatér Afrikába, ahol utoljára 2007-ben vendégeskedett a Dakar – a 2008-as kiírás terrorfenyegetés miatt elmaradt. (Fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

Jenson Button édesapa lesz

Jenson Button édesapa lesz: A 2009-es Formula-1-es világbajnok, tavaly a japán Super GT-ben bajnoki címet szerző pilóta az Instagramján közzétett ultrahangos fotóval adta hírül, hogy párjával, a tavaly júniusban eljegyzett, modellként dolgozó Brittny Warddal kisbabát várnak. „Brittny és én örömmel jelentjük be, hogy családunk tagja már elfoglalta az első ülést. Nézzétek, hogy kényelembe vágta magát!” – írta a brit versenyző. (fotó: Jenson Button Instagram)

Fast Lane
 

Laudát kiengedték a kórházból

Laudát kiengedték a kórházból: Jó hírek érkeztek az osztrákok korábbi háromszoros Formula-1-es világbajnokáról. A tavaly nyáron tüdőátültetésen is átesett Niki Lauda a karácsonyi hetekben lett influenzás, amely miatt újra a műtéten is végző bécsi klinikára került. Szerencsére kiderült, hogy csak elővigyázatossági intézkedésről volt szó, így amint javult a Mercedes ügyvezető jogkör nélküli elnökének állapota, máris kiengedték őt a kórházból, hogy otthon folytassa a rehabilitációt. Lauda feltett szándéka állítólag továbbra is az, hogy a melbourne-i idénynyitón újra ott lehessen a paddockban a címvédő alakulattal. (fotó: Daimler Media Site)

Fast Lane
 

Bukás miatt adta fel a Dakart az erdélyi motoros

Bukás miatt adta fel a Dakart az erdélyi motoros: Gyenes Emanuel évek óta állandó tagja a mezőnynek a világ legnagyobb tereprali versenyén, s ezúttal is elég szépen haladt a cél felé: a hétfői szakasz után a 40. helyet foglalta el az összetettben. A Szatmárnémetiből származó versenyző azonban kedden bukott: a sportolói Facebook-oldalán közzétett bejegyzés szerint a korábban indított élmenők által felvert homok miatt különösen nehéz dolga volt a motorosok jelentős részének. Gyenes az első mért pontnál esett el, a balesetben tönkrement a navigációs rendszere, emellett a karja is megsérült, így azt nem tudta a kormányon tartani, emiatt tíz perc után kénytelen volt a helikoptert hívni és feladni a viadalt. A román színekben szereplő versenyző megköszönte a támogatást a családjának és mindenki másnak is, és megígérte: jövőre még erősebben tér vissza a Dakarra. (fotó: Gyenes Emanuel Facebook)

Fast Lane
 

Közösen készül Dovizioso és Petrucci

Közösen készül Dovizioso és Petrucci: Örömmel érzékeli Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója, hogy a 2019-es gyári MotoGP csapatuknál teljes az összhang, amire az elmúlt években nem nagyon volt példa. „Ezúttal a két versenyzőnk, Andrea és Danilo kifejezetten jó barátok, akik szívesen dolgoznak együtt” – mondta a sportvezető. A tavalyi szezon után a Hondához távozott Jorge Lorenzo helyére érkezett Danilo Petrucci és Andrea Dovizioso nagyon jó kapcsolatot ápol egymással a pályán kívül is, és közösen készülnek a 2019-es idény feladataira is. Ezúttal az olaszországi Porto Recanati környékén található motokrossz pályán edzettek együtt. „Ez egy szép nap” – osztott meg egy képet Petrucci a közösségi oldalán, míg Dovizioso csak annyit jegyzett meg alá, hogy ez volt az első napjuk a közös edzőtáborukban. (Fotó: Facebook/Danilo Petrucci)

Fast Lane
 

Kettős pontszerzéssel debütált az F3-ban Keszthelyi Vivien

Kettős pontszerzéssel debütált az F3-ban Keszthelyi Vivien: A hétvégén rendezték az FIA által hitelesített F3 Asian Championship Winter Series első fordulóját Thaiföldön, ahol a 18 éves hölgypilóta is rajthoz állt a BlackArts Racing színeiben. A magyar versenyző az első futamot a nyolcadik helyen zárta, majd ezt követte egy tizenegyedik és egy kilencedik helyezés, azaz a háromból két versenyen pontszerzőként ért célba, s összesen hat bajnoki egységgel gazdagodott. A csapatfőnök elégedett volt Keszthelyi teljesítményével: elmondása szerint túlteljesítette a várakozásokat. Mindeközben a hölgyversenyző párja, David Schumacher egy dobogót is begyűjtött Buriramban, a nagy esélyesnek kikiáltott Dan Ticktum viszont csak szenvedett: hiába szerzett két pole-t is, mindössze egy második helyre futotta a Red Bull üdvöskéjének, ezzel pedig csak a hatodik az összetettben, amelyet a két győzelmet is arató Rinus VeeKay vezet. (fotó: Team VRS)

Fast Lane
 

Kigyulladó autóval ért véget a Zengő Motorsport dubaji 24 órása

Kigyulladó autóval ért véget a Zengő Motorsport dubaji 24 órása: A WTCR-ből ismert magyar alakulat is indult a hétvégi dubaji 24 óráson, a Cupra TCR DSG-t Horváth Tamás, Tóth Csaba, Kismarty-Lechner Gábor, Kontra György és maga a csapatfőnök, Zengő Zoltán vezette. Éppen utóbbi ült az autóban, amikor a viadal 374. körében kigyulladt a versenygép, így kiállni kényszerült a csapat. Zengő Zoli az istálló Facebook-oldalán közzétett videóban úgy fogalmazott: a motorral vagy a turbóval adódhat valami probléma. Addig egyébként remekül alakult a zengősök számára az egynapos, az incidens pillanatában a kategóriájuk hetedik helyén haladtak.

Fast Lane
 

Kizárták a Dakarról a néző lábán áthajtó kamionost

Kizárták a Dakarról a néző lábán áthajtó kamionost: Andrej Karginov két szakaszt is megnyert az ötből az idei sivatagi viadalon, a pénteki etap után azonban nem csak teljesítményével került be a hírekbe. A Kamaz pilótája ugyanis áthajtott egy 60 éves dél-afrikai férfi lábán, aki négy társával nem a kijelölt nézői zónában tartózkodott. A férfit kórházba szállították, ahol combcsonttörést állapítottak meg nála, a szervezők pedig arra hivatkozva, hogy Karginov nem állt meg segíteni a sérültnek – ahogy az kötelező lenne –, kizárták az oroszt a versenyből. Karginov a harmadik helyen állt az összetettben két márkatársa, Eduard Nikolajev és Dimitrij Szotnyikov mögött, ezek után azonban nem folytathatja a Dakart. A Kamaz főnöke, a hétszeres győztes Vlagyimir Csagin túl keménynek nevezte a büntetést, hozzátéve, hogy pilótája csak a célba érkezés után értesült arról, hogy áthajtott egy rossz helyen tartózkodó néző lábán. (fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

Frijns és Evans kezdte legjobban a marrakeshi hétvégét

Frijns és Evans kezdte legjobban a marrakeshi hétvégét: A Virgin Racinget erősítő Robin Frijns volt a leggyorsabb a Formula-E első marrakeshi szabadedzésén, megelőzve a szezonnyitót megnyerő Antonio Felix da Costát és saját csapattársát, Sam Birdöt. A második tréningen tovább fokozódott a tempó, a legjobb időt Mitch Evans érte el a Jaguarral, míg mögötte André Lotterer és Sebastien Buemi sorakozott. A gyakorlás krónikájához tartozik, hogy Felipe Massa műszaki hiba miatt kénytelen volt leparkolni az autóját nem sokkal a leintést megelőzően. Folytatás délben az időmérővel, majd 16 órakor következik a futam Marokkóban. (fotó: Formula-E Media)

Fast Lane
 

A Ducati nyitja a MotoGP-s bemutatók sorát

A Ducati nyitja a MotoGP-s bemutatók sorát: Megvan a három nagy gyári csapat hivatalos prezentációjának időpontja. Elsőként a Ducati rántja majd le a leplet Andrea Dovizioso és Danilo Petrucci 2019-es gépéről, méghozzá január 18-án, pénteken este 18 órakor (a képen még a tavalyi motor részlete látható). Ezt követi majd a Repsol Honda bemutatója január 23-án 10:30-kor Madridban, ekkor láthatjuk először Jorge Lorenzót is repsolos színekben a címvédő Marc Marquez mellett. A legtovább a Yamaha vár a leleplezésre, de a szponzorváltás miatt talán az ő eseményük ígérkezik a legérdekesebbnek, hiszen a Movistar távozásával és a Monster előrelépésével szakíthatnak az eddigi dizájnnal a hangvillások. Minderre február 4-én, néhány nappal a sepangi teszt kezdete előtt kerül sor Jakartában – vélhetően mindhárom istálló prezentációját élőben lehet majd követni a különböző közösségi és videós oldalakon. (fotó: Ducati Corse)

Fast Lane
 

Dobja a facebookos közvetítést a WTCR

Dobja a facebookos közvetítést a WTCR: Mivel jelentősen kevesebb néző követte a túraautó-világkupa eseményeit a közösségi médiában, így a vezetőség úgy döntött, hogy a kategória első futamai visszaköltöznek az Eurosportra, amely 2018-ban csak a vasárnapi eseményeket közvetítette. Francois Ribeiro kiemelte, hogy a szabadedzések és az első időmérő edzés élő közvetítése továbbra is a Facebookon keresztül lesz majd elérhető. Szerencsére a francia azt is megígérte, hogy a zseniális videoklipek gyártásával továbbra sem állnak le a WTCR-ben. A szezon maga április első hétvégéjén indul Marokkóban. (Fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

Vergne szerint az F1-nek és a Formula E-nek egyesülni kéne

Vergne szerint az F1-nek és a Formula E-nek egyesülni kéne: A Formula E bajnoka, Jean-Eric Vergne szerint az elektromos sorozat immár végérvényesen bizonyította létjogosultságát a nemzetközi autósportban. Igazán neves pilóták versenyeznek a bajnokságban, a világ szinte minden tájára eljutottak, látványosak az utcai versenyeik. A korábbi F1-es pilóta úgy véli, a közeli jövőben – úgy 2030 körül – már csak kizárólag elektromos autók lesznek, ezeket fejlesztik majd a gyártók. „Továbbra is azt mondom, hogy az autóversenyzés csúcsa a Formula-1, ami a legfontosabb sorozata az autósport történetének. A Formula E más, nem versenyez vele, ám abszolút egyetértek azzal a vélekedéssel, hogy a jövő szempontjából az lenne a legjobb, ha a két sorozat egy napon egyesülne” – állította Vergne. (Fotó: fia.com)

Fast Lane
 

Keszthelyi Vivien és David Schumacher egyszerre mutatkozik be az F3-ban

Keszthelyi Vivien és David Schumacher egyszerre mutatkozik be az F3-ban: Néhány napja látott napvilágot a hír, hogy Keszthelyi Vivien a BlackArts Racing színeiben rajthoz áll az FIA által hitelesített Formula-3-as Ázsiai Bajnokságban, most pedig kiderült, hogy a hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacher unokaöcse, Ralf Schumacher fia, David ugyanebben a szériában fog versenyezni egy másik alakulattal. David Schumacher, aki tavaly az év újonca lett hazája F4-es sorozatában, bő egy éve alkot egy párt Viviennel, aki szerint nem változtat a kapcsolatukon, hogy riválisokként fognak versenyezni az F3-as sorozatban. Rajtuk kívül egyébként a mezőny tagja lesz Daniel Ticktum is: a Red Bull juniorprogramjának tagja, aki az F1-es induláshoz szükséges szuperlicencpontok gyűjtése érdekében indul a téli szériában, így újfent egy ifjú Schumacherrel mérheti össze erejét, hiszen tavaly az F3-as Eb-n ő volt Mick fő ellenfele a bajnoki címért. (fotó: Team VRS Press)

Fast Lane
 

A Ferrarinál köthet ki a Mercedes egykori protezsáltja

A Ferrarinál köthet ki a Mercedes egykori protezsáltja: Egybehangzó sajtóértesülések szerint a maranellóiak F1-es fejlesztő- és szimulátoros pilótája lehet Pascal Wehrlein – igaz, ezt az érintett felek egyelőre még nem erősítették meg. A Formula-1-ben a Manor és a Sauber színeiben két szezont teljesítő német tavaly év végéig tartozott a Mercedes kötelékeibe – a DTM-ben bajnoki címet is nyert velük –, ezért nem állhatott rajthoz a Formula-E december közepi, rijádi szezonnyitóján sem a Mahindrával, amellyel most hétvégén debütál majd az elektromos sorozat marrakeshi állomásán. A Ferrarinak azok után van szüksége fejlesztőpilótára, hogy a szerepkört eddig betöltő Antonio Giovinazzi és Danyiil Kvjat egyaránt üléshez jutott 2019-ben: előbbi az Alfa Romeo Saubernél, utóbbi a Toro Rossónál fog vezetni. A Motorsport.com szakoldal szerint nem kizárt, hogy Wehrlein mellé is keresnek még egy második fejlesztőpilótát az olaszok. (fotó: Daimler Media Site)

Fast Lane
 

Törölték az Africa Race hatodik szakaszát

Törölték az Africa Race hatodik szakaszát: A viadal egyetlen magyar egysége, a Varga Racing Team adott hírt erről a csapat hivatalos Facebook-oldalán, ahol ezt írták a döntéssel kapcsolatban: „Noha a marokkói-mauritániai határ átlépése időben megtörtént, az Africa Eco Race versenyirányítása törölte a viadal mai napra tervezett 6. szelektív szakaszát. A hivatalos tájékoztatás szerint a döntést „az időjárással kapcsolatos okok és a versenyzők biztonsága” érdekében voltak kénytelenek meghozni: a pihenőnap helyszínére, a nyugat-szaharai Dakhlára ma reggelre olyan sűrű köd ereszkedett, hogy az orvosi és versenyigazgatói helikopterek csak túlságosan későn tudtak felszállni, így nem lett volna garantálva a mezőny biztonsága. Varga Imre és Toma „Csimpi” József a karaván többi, még versenyben lévő egységével, valamint a szervizcsapatokkal együtt összekötőn halad az első mauritániai tábor, Chami felé, ahol a külügyminisztérium kihelyezett tábori irodájában esnek majd át az útlevél- és vízumügyintézésen, továbbá az országba való belépéssel kapcsolatos egyéb formalitásokon.” (fotó: Varga Racing Team)

Fast Lane
 

Kirúghatta Arrivabenét a Ferrari

Kirúghatta Arrivabenét a Ferrari: Hosszú hónapok óta lehet hallani olyan pletykákat, miszerint Sergio Marchionne elnök halála után megromlott a viszony Maurizio Arrivabene csapatfőnök és Matteo Binotto technikai igazgató között a Ferrari Formula-1-es csapatánál. Nos, úgy tűnik, előbbi került ki vesztesen kettejük csatájából: a Gazzetta dello Sport értesülései szerint a maranellóiak úgy döntöttek, kirúgják Arrivabenét, s a 2019-es idénynek már Binotto vezetésével vágnak neki. Arrivabene 2015-ben került a Ferrari F1-es alakulatának élére, míg Binotto már bő két évtizede náluk dolgozott, elsősorban a motorrészlegen. (fotó: Ferrari)

Fast Lane
 

Lauda ismét intenzívre került

Lauda ismét intenzívre került: Niki Lauda még tavaly nyár végén, egy betegség folyományaként esett át tüdőátültetésen, a rehabilitációja azonban remekül haladt, néhány hete már hazaengedték a kórházból, s azt tervezte a Mercedes ügyvezető jogkör nélküli elnöke, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon vissza is tér az F1-es paddockba. Osztrák lapértesülések azonban arról számoltak be, hogy a korábbi háromszoros világbajnok az ünnepi időszakban újfent influenzás lett, ezért ismét a bécsi kórház intenzív osztályán ápolják. Szerencsére úgy tűnik, ez csak egy elővigyázatossági lépés a műtét miatt még mindig gyengébb immunrendszere miatt, ugyanis a hírek szerint már a jövő héten újra hazatérhet a legendás ex-pilóta. (fotó: Daimler Media Site)

Fast Lane
 

Megvan a Supersport-vb első teljes szezonos női versenyzője

Megvan a Supersport-vb első teljes szezonos női versenyzője: Amiről néhány napja már pletykaszinten beszámoltunk az Ana Carrasco SSP300-as szerződéséről szóló cikkünkben, az most hivatalos megerősítést is nyert: a 2018-ban a Supersport 300-as kategóriában az összetett 12. helyén végző, előtte pedig három évig a Moto3-ban szereplő Maria Herrara idén fellép a Supersport-világbajnokság mezőnyébe. A 22 éves spanyol motoros, aki az MS Racing színeiben indul, ezzel az első hölgyversenyző lett a hatszázas kategória történetében, aki teljes idényt futhat. Korábban nyolc motoros próbálkozott a Supersportban – legutóbb Alessia Polita a 2013-as monzai fordulón –, de egész szezont egyikük sem teljesített. Herrera emellett egyébként a MotoE-ben is szerepelni fog az Angel Nieto Team csapatával, emiatt vagy az elektromos széria sachsenringi, vagy a Supersport doningtoni fordulóját kénytelen lesz kihagyni időpontütközés okán. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Romantikus verssel árulta el bemutatója időpontját a McLaren

Romantikus verssel árulta el bemutatója időpontját a McLaren: Újabb csapat tette közzé, mikor rántják le a leplet 2019-es Formula-1-es autójukról: a McLaren két, szívet formázó narancssárga sisakkal és egy verssel árulta el, hogy február 14-én mutatják be az MCL34 kódjelű gépet. „Some cars are red, others are blue. On Valentine’s Day, we’ll reveal ours to you” – írták a Twitteren, amely szabad, közel sem műfordítói interpretációban nagyjából annyit tesz, hogy „Néhány autó piros, sok más pedig kék. Valentin-napon felfedjük a miénk”. A wokingiak egyik új pilótája, Lando Norris, aki Carlos Sainz oldalán ejti meg F1-es debütálását, még tovább fűzte a gondolatmenetet: „Végre megcsináltam, srácok: 19 hosszú évbe telt, de megvan az első Valentin-napi randim!” – írta az ifjú brit. A McLaren amúgy a negyedik istálló, amely bejelentette a prezentációja időpontját: a sort egyelőre a Renault fogja nyitni február 12-én, majd egy napra jön a Racing Point, amely vélhetően akkor árulja el a végleges nevét is, míg a McLarent a Ferrari követi 15-én. Az első barcelonai teszt február 18-án rajtol, legkésőbb az első nap reggeléig vélhetően az összes alakulat megejti a bemutatóját valamilyen formában. (fotó: McLaren)

Fast Lane
 

Dűnesor és ütközés nehezítette Vargáék dolgát a második szakaszon

Dűnesor és ütközés nehezítette Vargáék dolgát a második szakaszon: Megküzdött a Varga Racing Team párosa, Varga Imre és Toma József az Africa Eco Race második szelektív szakaszával, amely után az autós-kamionos összesítésben a 35. helyet foglalják el. A csapat így értékelte a szerdai eseményeket a Facebook-oldalukon: „Az első dűnesor ötödik dűnéjénél többen el voltak akadva. Mivel ott szerettünk volna átmenni mi is, így lendületet vesztettünk es vissza kellett tolatnunk. Amíg vártunk, megérkezett Kenjiro Shinozuka, aki nekünk jött, így jó két órát elidőztünk, mire először kiszabadítottuk őt es tudtuk folytatni a versenyt. Ezután sikerült elég jó tempót autóznunk, de a pálya utolsó harmadában lévő dűnesor komoly fejtörést okozott. Sikerült többször elakadnom és kiástuk egy bevásárlóközpont alapját, annyi homokot lapátoltunk… Ezek az elakadások annyira megbosszulták magukat, hogy ránk esteledett, és persze úgy kell egy ilyen versenyre eljönni, hogy a pótfényszóró nem volt felszerelés az autóra... Nem tehettünk mást, megvártuk a segítő járművet és az utolsó 140 kilométeren végigkísértük, de így se sokat láttunk. Borzalmasan nehéz nap volt, de a lényeg, hogy beértünk a táborba és reggel folytatjuk útunkat az első Africa Race-ünkön!” (fotó: Varga Racing Team)