Fast Lane
 

2025-ig marad a melbourne-i szezonnyitó az F1-ben

2025-ig marad a melbourne-i szezonnyitó az F1-ben: Újabb Formula-1-es pályával sikerült megállapodnia a sorozat fő tulajdonosának, a Liberty Media Groupnak. Londonban ugyanis pont került az Australian Grand Prix Corporation és a cég közötti tárgyalásokra, és ennek köszönhetően egészen 2025-ig Melbourne lesz a házigazdája az F1 szezonnyitó futamának. Jövőre egyébként a jubileumi 25. versenyt rendezik meg az Albert Parkban, és a felek által kiadott közös sajtóközleményben az érdekeltek egybehangzóan kiemelik, az ausztrál pályánál nincs alkalmasabb helyszín a világbajnokság nyitányára.

Fast Lane
 

Kerékcsere-világrekordot állított fel a Red Bull

Kerékcsere-világrekordot állított fel a Red Bull: Miközben a Mercedes is megdöntötte egy saját csúcsát azzal, hogy 64. alkalommal sajátította ki az első rajtsort a Brit Nagydíjon, a Red Bull a bokszban állított fel új rekordot. Nevezetesen azzal, hogy a vasárnapi verseny során 1,91 másodperc alatt cserélték le a szerelők a kereket Pierre Gasly autóján. Ez egy századdal jobb, mint a korábbi csúcs, amelyet szintén a Red Bull tartott a Williamsszel karöltve. (fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

Talmácsi Gábor megnősült

Talmácsi Gábor megnősült: Hazánk egyetlen gyorsaságimotoros világbajnoka, a 2007-ben a 125 köbcentis kategóriában csúcsra jutó Talmácsi Gábor a sportolói Facebook-oldalán tette közzé az örömteli hírt. „Boldogan jelenthetem be nektek, hogy már házas ember vagyok. Tegnap feleségül vettem szerelmemet, Gabriellát” – írta Talma egy fotó kíséretében. Ezúton is sok boldogságot kívánunk az ifjú párnak!

Fast Lane
 

Pasini váltja Corsit a szezon hátralévő részére

Pasini váltja Corsit a szezon hátralévő részére: Versenyzőt cserél a Moto2-es világbajnoki mezőnyben szereplő Tasca Racing, a nyári szünetet követően ugyanis már nem Simone Corsit, hanem Mattia Pasinit láthatjuk a Kalex-vázas motorjuk nyergében. Corsi az első kilenc versenyen mindössze kétszer ért célba pontszerző helyen, míg Pasini állandó ülést sem kapott 2019-re, viszont három csapatnál is szerepelt beugróként: Austinban Augusto Fernandezt pótolta a Pons Racingnél, Jerezben Jake Dixont az Angel Nieto Teamnél, aztán három futamon át Khairul Idham Pawit a sepangi alakulatnál, mígnem ő maga is megsérült. Brnótól viszont újra állandó tagja lesz a Moto2-es mezőnynek, s egyből top 5-ös helyezéseket vesz célba a rutinos olasz. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

2024-ig Silverstone-ban marad az F1-es Brit Nagydíj

2024-ig Silverstone-ban marad az F1-es Brit Nagydíj: Néhány nappal az idei versenyt megelőzően jelentették be, hogy további öt évig biztosan a versenynaptár része marad aFormula-1 bölcsőjének tartott helyszín. Silverstone az utóbbi években anyagi nehézségekkel is küzdött, emellett a tavalyi MotoGP-botrány – az új aszfalt rossz vízelvezetése miatt törölni kellett a futamokat – sem tett jót a pálya megítélésének, ám végül mégis sikerült megállapodni az F1 vezetésével a szerződéshosszabbításról. Mint azt Chase Carey, a Liberty Media elnök-vezérigazgatója elmondta: fontos a sportág számára az olyan ikonikus helyszínek megtartása, mint a silverstone-i, már csak azért is, mert jövőre lesz hetven éve annak, hogy 1950. május 13-án az ott rendezett nagydíjjal útjára indult a világbajnokság. Ezzel tehát a Brit Nagydíj jövője biztosítottá vált, viszont így is lesz két jelenlegi pálya, amely kikerül a száguldó cirkusz körforgásából, hiszen jövőre visszatér a Holland Nagydíj és újonnan érkezik a Vietnami Nagydíj, Zandvoort és Hanoi pedig két mostani helyszínt fog kiszorítani a naptárból – ezek pedig minden bizonnyal a Barcelona, Hockenheim, Mexikó trióból fog kikerülni, mivel ezek a pályák nem rendelkeznek szerződéssel 2020-ra. Mindenesetre a jövő évi menetrend kapcsán egy dolgot már biztosan lehet tudni, néhány napja ugyanis bejelentették, hogy a március 13-15-i hétvégén, szokás szerint Melbourne-ben rajtol majd az évad. (fotó: Silverstone)

Fast Lane
 

Hazai szabadkártyás Laguna Secában

Hazai szabadkártyás Laguna Secában: Bár a Superbike-világbajnokság állandó mezőnyében idén nincs amerikai motoros, mégsem marad hazai induló nélkül a helyi közönség az előttünk álló hétvégén. Szabadkártyásként ugyanis ott lesz a rajtrácson J. D. Beach, aki idén a MotoAmerica Superbike kategóriájában szerepel, s Laguna Secában is dupla küldetést majd ebből kifolyólag. Az Attack Performance Estenson Racing Yamaha versenyzője 2008-ban megnyerte a Red Bull Rookies Cup bajnoki címét, három évvel később pedig egy alkalommal a Moto2-ben is rajthoz állt Indianapolisban. Azóta főként hazájában versenyez, a MotoAmerica Supersport kategóriájában kétszer is győzött, a Superbike-ban pedig idén májusban szerezte meg első sikerét. A WSBK-ban viszont újoncként láthatjuk, ezzel ő lesz a 70. amerikai motoros a széria történetében. A Laguna Seca-i nevezőket illetően pedig még egy fontos hír: Eugene Laverty azok után, hogy Doningtonban a pénteki edzések után kénytelen volt visszalépni, most ismét megkísérli a visszatérést, elmondása szerint ugyanis az óramutató járásával ellentétes vonalvezetésű pálya sokkal kevésbé terheli a sérült jobb csuklóját. (fotó: WorldSBK Media)

Fast Lane
 

Kizárások és büntetés miatt javult Michelisz helyzete

Kizárások és büntetés miatt javult Michelisz helyzete: Változott a WTCR Vila Real-i futamainak végeredménye, néhány versenyzőt ugyanis túl nagy turbónyomás miatt kizártak a futamokról. A szombati első versenyen ez Jean-Karl Vernay-jel és Frederic Vervischsel történt meg – mindkettejük csapata fellebbezett az ítélet ellen –, míg a második futamon Tom Coronel, a harmadikon pedig újfent Vernay autójánál találtak szabálytalanságot. Magyar szempontból ez utóbbinak van jelentősége, a francia ugyanis eredetileg ötödikként zárt, kizárásával viszont Michelisz Norbert előrelépett a tizedikről a kilencedik pozícióba, plusz egy pontot szerezve ezzel, így 24 egységre megközelítette a világkupa éllovasát, Esteban Guerrierit. Aki ráadásul hátrányos helyzetből kezdheti majd a szeptemberi, ningbói fordulót, a felügyelők ugyanis háromhelyes rajtbüntetéssel sújtották őt a Nicky Catsburggel történt első körös ütközésért. A hátrasorolást az első kínai futmaon kell majd letöltenie a hondás argentinnak. (fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

Svájci motorossal bővült a MotoGP Legendák köre

Svájci motorossal bővült a MotoGP Legendák köre: A Német Nagydíj két pénteki szabadedzése között hivatalos ünnepség keretei között iktatták be a MotoGP Legendák közé a német származású, de svájci exversenyzőt, Stefan Dörflingert. Az 1973-tól 1990-ig, azaz tizennyolc éven át tartó pályafutása során főként a kisebb kategóriákban: összesen 18 nagydíjgyőzelmet, valamint négy vb-címet szerzett. Az 50 köbcentisek között 1982-ben és 1983-ban jutott fel a csúcsra, majd 1984-ben ő lett a 80 köbcentis kategória első világbajnoka, ezt a címét pedig egy évvel később meg is védte. Dörflinger 29. tagként csatlakozott a Legendákhoz Giacomo Agostini, Mick Doohan, Geoff Duke, Wayne Gardner, Mike Hailwood, Daijiro Kato, Eddie Lawson, Anton Mang, Angel Nieto, Wayne Rainey, Phil Read, Jim Redman, Kenny Roberts, Jarno Saarinen, Kevin Schwantz, Barry Sheene, Marco Simoncelli, Freddie Spencer, Casey Stoner, John Surtees, Carlo Ubbiali, Alex Crivillé, Franco Uncini, Marco Lucchinelli, Randy Mamola, Kork Ballington, Dani Pedrosa és Nicky Hayden mellé. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Van der Mark és Laverty visszatér, Camier még nem

Van der Mark és Laverty visszatér, Camier még nem: Elég sok volt a sérült mostanában a Superbike-világbajnokságon, ketten közülük azonban megpróbálnak rajthoz állni a Donington Parkban. Kezdjük az élmezőny szempontjából legfontosabb versenyzővel, Michael van der Markkal, aki a második misanói szabadedzésen repült hatalmasat, amely során a holland agyrázkódást, valamint csukló- és bordatörést szenvedett. Az olasz hétvége hátralévő részét így értelemszerűen kénytelen volt kihagyni, a brit pályán viszont már újra elindulna – már csak azért is, mert tavaly duplázni tudott Doningtonban. Mindenesetre a Pata Yamaha helyettessel is készül: ha Van der Mark mégsem áll készen, akkor a Brit Superbike-ban szereplő Tarran Mackenzie ugrik be a helyére. Emellett a tervek szerint újra a mezőnyben lesz Eugene Laverty, aki még Imolában sérült meg: elmondása szerint pár napja felült egy 300 köbcentis gépre, és képes volt teljes gázzal menni vele. „Az a plusz 700 köbcenti mit számít már?” – viccelődött a Team GoEleven ducatis motorosa a visszatérést elhintő Twitter-bejegyzésében. Viszont egy hiányzó még így is lesz: Leon Camier továbbra sem épült fel ugyancsak Imolában összeszedett bal vállsérüléséből, így mind a doningtoni, mind a jövő hétvégén esedékes Laguna Seca-i fordulót kihagyja. (fotó: Yamaha Racing)

Fast Lane
 

Redding mégsem indul szabadkártyásként Doningtonban

Redding mégsem indul szabadkártyásként Doningtonban: Bár felröppent az a híresztelés – sőt, egyes szaklapok kész tényként is kezelték –, miszerint Scott Redding beugróként rajthoz áll a Superbike-világbajnokság hazai fordulóján, erre mégsem kerül sor. Az idén a Brit Superbike-ban szereplő britnek, aki korábban évekig a MotoGP-ben versenyzett, egyik kedvenc pályája lehet a doningtoni, elvégre annak idején a 125 köbcentis vb-kategóriában ott szerezte első futamgyőzelmét, ahogy a BSB-hétvégén is duplázni tudott. Redding csapata a BikeSportNews.com hírportálnak megerősítette: bár valóban szóba került a WSBK-s indulás, igazán komolyan ezt sosem tervezték a hazai bajnokságát jelenleg vezető motorossal. A brit szurkolóknak egyébként be kell érniük az amúgy nem túl kis létszámú állandó kontingenssel, ugyanis nemcsak Redding, hanem más szabadkártyás sem áll rajthoz az előttünk álló hétvégén a Superbike-vb-n. (fotó: Scott Redding Instagram)

Fast Lane
 

Mostantól Lauda nevét viseli a spielbergi 1-es kanyar

Mostantól Lauda nevét viseli a spielbergi 1-es kanyar: A Formula-1-es Osztrák Nagydíj versenynapjának reggelén jelentette be a pályát birtokló Red Bull, hogy a néhány hete elhunyt Niki Lauda nevét veszi fel a spielbergi aszfaltcsík első kanyarja. A háromszoros világbajnok annak idején versenyt is tudott nyerni az akkor még Österreichring névre hallgató, most már Red Bull Ring nevet viselő helyszínen. „Mostantól az első kanyart Niki Lauda-kanyarnak hívják. Méltó megemlékezés egy bajnokról, legendáról és barátról” – kommentálta a bejelentést a Red Bull. A vasárnapi ünnepélyen jelen volt Lauda egyik fia, Lukas, valamint özvegye, Birgit is. (fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

Továbbra is maximumsúlyon a Hyundai, nyomában a Honda

Továbbra is maximumsúlyon a Hyundai, nyomában a Honda: Kiadták a WTCR jövő hétvégi, Vila Real-i fordulójára érvényes kompenzációssúly-táblázatot, amelyet immár a nemrég megváltoztatott módszer alapján számoltak ki: az új szisztéma lényege, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt fektet az egyes autók időmérős teljesítményére, mivel fennállt a gyanúja annak, hogy a márkák direkt fogták vissza a tempót a futamokon. Mindenesetre Michelisz Norbert és márkatársai így is a maximális 60 kilogrammot cipelik majd magukkal a Hyundaiban, viszont nehezednek a Hondák, Tassi Attiláék ugyanis 50 kg-ot kapnak majd Portugáliában. A Volkswagen utóbbi versenyeken látott remeklésének is meglett az ára, ugyanis a Golfok 30 kilós ballasztot fognak kapni, míg a Lynk & Co és az Audi húsz, az Alfa Romeo és a Cupra pedig tíz kilogrammos ballaszttal fog körözni a Vila Real-i utcai pályán. (fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

Aleix Espargaro készen áll az asseni visszatérésre

Aleix Espargaro készen áll az asseni visszatérésre: A Gresini Aprilia spanyol motorosa a másfél héttel ezelőtti Katalán Nagydíj elején, a szabadkártyásként beugró márkatársa, Bradley Smith „jóvoltából” szenvedett el egy komoly bukást, amelynek következtében mikrotörést diagnosztizáltak a combcsontjával, emellett megsérült a bal sípcsontja is. A noale-i gárda szerdai előzetes közleménye szerint ugyanakkor Espargaro állapota sokat javult, s bár csütörtökön még vár rá egy orvosi ellenőrzés a helyszínen, „jó esély van rá”, hogy már a Holland TT-n újra rajthoz állhasson. „Minden lehetséges eszközt és technikát bevetve intenzív rehabilitációt teljesítettem a héten. Elégedett vagyok az eredményekkel, mert elég jól érzem magam, noha a csontödéma miatt még vannak nehézségeim az oldalirányú mozgás terén. Mindenesetre rendkívül motivált vagyok, hogy visszatérhessek Assenben, az egyik kedvenc pályámon” – mondta el Espargaro. (fotó: Aprilia Racing)

Fast Lane
 

Paddy Lowe véglegesen távozott a Williamstől

Paddy Lowe véglegesen távozott a Williamstől: Paddy Lowe technikai igazgatóként dolgozott a grove-i F1-es alakulatnál, amely azonban az utóbbi szűk két évben története egyik legpocsékabb időszakát éli: már tavaly is szenvedtek, idén pedig konstansan ők a sereghajtók a Formula-1-ben. A szakember még a szezon előtt, személyes okokra hivatkozva „szünetet” vett ki, most azonban a Williams egy rövid közleményben megerősítette, hogy Lowe véglegesen távozik tőlük. A korábban a McLarennél és a Williamsnél is dolgozó technikai igazgató elmondása szerint saját döntése volt, hogy elhagyja az istállót. (fotó: Glenn Dunbar/Williams)

Fast Lane
 

Ricciardo dupla büntetéssel bukta a pontszerzést

Ricciardo dupla büntetéssel bukta a pontszerzést: Daniel Ricciardo is érintett volt az utolsó körben látott négyes csatában, amely során előbb Lando Norrist előzte meg, majd Kimi Raikkönent támadta vissza, miután a finn mindkettejük mellett elment. Csakhogy Norris előzése közben elhagyta a pályát a 8/9-es kombinációban, ahogy a Raikkönen elleni manőver során is az egyenesben, így a felügyelők vizsgálat alá vonták a történteket, s végül úgy ítélték meg, a renault-s mindkétszer szabálytalan volt: előbb azért, mert veszélyesen tért vissza a pályára, s ezzel egy ellenfelét leszorította, míg a második esetben azért, mert a pályán kívül előzte meg riválisát. Az ausztrál ezért kétszer öt másodperces büntetést kapott, az összességében tíz másodperces hátrasorolás pedig azt eredményezte, hogy a hetedik helyről hátraesett a tizenegyedik pozícióba. A hetedik helyezést így Raikkönent örökölte meg, de Norris, Nico Hülkenberg és Pierre Gasly is előrébb lépett egy helyet. (fotó: Renault Sport Media)

Fast Lane
 

Lotterert utólag megfosztották berni negyedik helyétől

Lotterert utólag megfosztották berni negyedik helyétől: Már-már megszokhattuk, hogy nincs Formula-E-futam utólagos büntetés nélkül, s nem kivétel ez alól a svájci verseny sem. Több versenyzőt is szankcionáltak a leintést követően: Jose Maria Lopezt például energia-túlhasználat miatt kizárták a 13. helyről, Edoardo Mortara öthelyes rajtbüntetést kapott az első New York-i futamra az Alexander Simsszel történt ütközése okán, míg Antonio Felix da Costát öt másodperces időbüntetéssel sújtották, amiért nem tartotta tiszteletben a teljes pályás sárga zászlót – igaz, ő így is maradt a 12. helyen. Az összetett tabella szempontjából viszont ennél sokkal fontosabb, hogy André Lotterert is megbüntették, amiért a rajtot követő tömegbaleset után úgy tért vissza a pályára a bokszutcából, hogy annak végén még piros volt a lámpa. Emiatt a német 22 másodperces időbüntetést kapott, ezzel pedig a negyedik helyről egészen a 14. pozícióig csúszott vissza a DS Techeetah pilótája. Ez azt is jelenti, hogy az eggyel előrébb lépő Lucas di Grassi áll a pontverseny második helyén, ám az ő lemaradása is 32 egység az éllovas Jean-Eric Vergne-nyel szemben, míg Lotterer hátránya 44 pont a címvédő mögött, ráadásul még Mitch Evans is bejött elé egy ponttal. A Formula-E ötödik szezonja július közepén a duplafutamos New York-i fordulóval zárul. (fotó: Formula-E Media)

Fast Lane
 

Tarquinit megbüntették, Tassi a 4. helyre lépett előre

Tarquinit megbüntették, Tassi a 4. helyre lépett előre: Gabriele Tarquini a második nürburgringi futamon, a Karousel-kanyar bejáratánál ütközött Rob Huff-fal, amelynek következtében a brit ki is esett. Az olasz bejött a negyedik helyen, ám a felügyelők utólag őt találták vétkesnek a balesetben, amelyért 30 másodperces büntetéstben részesítették, így a címvédő egészen a 24. helyig zuhant vissza az értékelésben. Tarquini büntetésének legnagyobb haszonélvezője pedig nem más, mint Tassi Attila, aki így az ötödik helyett a negyedik pozíciót mondhatja magáénak, ami messze a legjobb eredménye WTCR-es karrierje során. (fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

Rendhagyó kevert rajtrács az eső miatt a Supersport 300-ban

Rendhagyó kevert rajtrács az eső miatt a Supersport 300-ban: Mivel idén 50-nél is több versenyző szerepel a harmadik szezonját taposó világbajnoki kategóriában, az edzéseken két csoportra bontva köröznek a motorosok, s alapesetben az időmérő után az összesített eredménylista alapján alakul ki a rajtsorrend. Csakhogy Misanóban az A csoport még szinte végig száraz pályán kvalifikált, a B csoport tagjai viszont már esőben, ezért az a döntés született, hogy felváltva sorakoznak fel a két csoport szereplői: az A csoport versenyzői a páratlan, a B-sek a páros rajthelyekre állhatnak fel. A pole-t így a vb-éllovas Manuel Gonzalez zsebelte be, mellőle pedig Andy Verdoia indulhat majd, aki a második csoportban a legjobb időt érte el az esőben. A címvédő Ana Carrasco a második legjobb kört futotta meg, a rendhagyó rajtrács miatt ez a harmadik rajthelyet jelenti számára. A harmincon kívüliek számára rendezett „Utolsó esély” futamot egyébként Kevin Sabatucci nyerte – a „rendes” verseny vasárnap 15:15-kor startol. (fotó: WorldSBK Media)

Fast Lane
 

Hamilton megúszta büntetés nélkül a veszélyes visszatérést

Hamilton megúszta büntetés nélkül a veszélyes visszatérést: Lewis Hamilton a Francia Nagydíj második szabadedzésén veszítette el rövid időre irányítását az autója felett, amely miatt egy bóját is elsodorva kicsúszott a pályáról a 4-es kanyarban, majd ezt követően úgy tért vissza a pályára, hogy a mögötte érkező Max Verstappen nem tudott ideális íven befordulni az 5-ös kanyarban. Az incidenst vizsgálni kezdte a felügyelőség, és mindkét érintett pilótát behívták magukhoz, ám a brit és a holland is egyetértett abban, hogy az eset nem volt veszélyes, így végül az ötszörös világbajnok elkerülte a büntetést. A felügyelők indoklásukban kiemelték: Hamilton lassan tért vissza a pályára, a szög miatt nehezen láthatta a mögötte érkező autót, és a felvételek tanúsága szerint kétszer is belenézett a visszapillantó tükörbe. Érdekesség, hogy a Mercedes pilótáját néhány órával azt követően vizsgálták és mentették fel, hogy az FIA elutasította a Ferrari felülvizsgálati kérelmét, amelyet Sebastian Vettelre hasonló okokból kirótt büntetés ellen nyújtottak be.

Fast Lane
 

Az Aprilia és a KTM is Barcelonában tesztel

Az Aprilia és a KTM is Barcelonában tesztel: Azok után, hogy hétfőn még a teljes MotoGP-mezőny, kedden pedig a Moto2-es és a Moto3-as szereplők egy része körözött a Circuit de Catalunyán, szerdán és csütörtökön az a két gyártó vette újra birtokba a pályát, amely a kedvezményei révén korlátlan idényközi tesztnappal rendelkezik. Az Aprilia részéről az a Bradley Smith rója a köröket, aki kedden még átruccant a MotoE valenciai gyakorlására is. A brit az első nap 84 kört pakolt az RS-GP-be, de csütörtökön is folytatja a munkát. A KTM-nél mindkét tesztversenyző, Mika Kallio és a nemrég munkába álló Dani Pedrosa is jelen volt: a finn és a spanyol egyaránt új elemeket próbálgatott, amelyek segíthetik a gyári versenyzőket a soron következő asseni és sachsenringi hétvégéken. (fotó: Philip Platzer/KTM Images)