Jegyek

Blog

2012
Sep
04
4 éve, 6 hónapja
Mint mindenki, én is nagy izgalommal vártam az első oroszországi vb futamot. Oroszország eleve izgalmas hely. Méretei, lehetőségei lenyűgözőek. A várakozást tovább fokozta, hogy egy mindenki számára ismeretlen, most debütáló pályán fogunk versenyezni.

Bár a gyorsasági motorsportnak itt nincsenek komoly hagyományai, de az FIM bábáskodásának köszönhetően zökkenőmentesen zajlott mind a teszt, mind a versenyhétvége. A történelmi jelentőségű futamot az orosz médiában nagy hírverés előzte meg, és az eredményekről is minden orgánum beszámolt. A sikerstorynak sajnos nem mi voltunk a főszereplői.
 
Az aszfaltcsík megfelelt a szigorú FIM ítészek által szabott követelményeknek, és jól vizsgázott az eddig megrendezett különböző versenyeken, de érezhető volt, hogy a pálya és kiszolgáló épületeinek építését nem fejezték be, csak abbahagyták a vb futam idejére.

A pálya nyomvonala egyedi. Elég nehéz ráhangolni a futóművet, és megtalálni az okos kompromisszumot a hosszú egyenesek és az erősen kanyargó, szintkülönbséggel nehezített részei között. Erre a kétszer másfél órás teszt csak szűkösen elég. Nekem sajnos ez a lehetőség sem adatott meg, mert motorhiba miatt az első tesztem egy körösre sikerült. Az a tapasztalat, pályaismeret és beállítási adatok, melyeket részben a kiesett teszten kellett volna megszereznem, új pálya lévén nagyon hiányoztak a későbbiekben. A meghibásodott blokk kiesése is problémát okozott. Az időmérőt egy elhasznált blokkal kellett megkezdenem.. Nehezítette a dolgunkat a hátsó rugós tag hibája, amit nem tudtunk szervízeltetni, mert az Öhlins kamion nem jött el Moszkvába.
 
A versenyt a huszonhetedik kockából kezdtem, és a huszadik helyen értem célba. Hiába sikerült hét helyet előre lépnem, ezt pontokkal nem jutalmazták. Moszkvát jövőre kell meghódítanunk!
 
Minden idegszálammal a visszalevő három futamra koncentrálok. Mindhárom pálya – Nürburgring, Portimao, Magny Cours – a kedvenceim közé tartozik. Tavaly 17 pontot gyűjtöttem ezeken a helyszíneken. Remélem minden műszaki problémát a hátam mögött tudhatok már, és semmi sem fog hátráltatni abban, hogy jó eredménnyel zárjam az évet.

Sziasztok!

Balázs

2012
Aug
02
4 éve, 7 hónapja
A vb második szakasza

Elcsépelt, gyakran emlegetett gondolat, de mégis igaz: Brno a magyar motorsport számára különleges helyszín. Ez szurkolóink számára a legelérhetőbb pálya, itt születtek a legnagyobb magyar sikerek. Számomra különösen kedves, hiszen minden kategóriában itt arattam első sikereimet. Az első Alpok - Adria Kupa győzelmem, első superstock 1000 és Motogp pontjaim is itt születtek.
 
Az idén azért is vártam nagyon ezt a versenyt, mert tavaly nem kaptam rajtlehetőséget.
Az előjelek nem voltak jók. A motorom átvizsgálása során kiderült, hogy a blokkom egyik hengere sérült, az elvárható kompresszió töredékét tudja csak produkálni. Az idő rövidsége miatt a felújítására nem volt mód, a rendelkezésre álló tartalék blokkokkal kellett versenyeznem. Ezek után a második időmérőn még egy váltó probléma is megnehezítette a dolgomat. Viszont ezek a körülmények hozzájárultak ahhoz, hogy adrenalin szintem versenyre megfelelően magas legyen.
 
A 27. kockából kezdtem a versenyt. Nagyon reménykedtem egy jó rajtban. Verseny előtt speciális rajt gyakorlatokat végeztem. Köszönet ezért szerelőmnek Kulik Csabának, aki motort prezentált ehhez, a kunmadarasi pálya tulajdonosainak, akik a pályahasználatot tették lehetővé számomra. Nagy szerencsém volt, hogy megúsztam a rajt utáni balesetet. A két sorral előlem induló Antonelli koccanás után földre zuhant, és alig tudtam kikerülni. Piros zászló után új rajt procedúra következett.
 
Nagyon jól startoltam el. A célegyenes végéig körülbelül három sort jöttem előre. A kanyarban kialakult húsdarálóban azonban a kormányomba könyököltek. A bukást sikerült kivédenem, de az ütközés után rajtpozíciómnál is rosszabb helyre csúsztam vissza. Hosszú kemény küzdelem kezdődött. Körönként átlagosan egy-egy helyet tudtam előrelépni. A 14. kört a 17. pozícióban kezdtem meg. Miután megelőztem De Rosat és Marconit, Quarmby bukását követően már a 14. voltam. Quarmby motorja azonban a pályán maradt, ezért piros zászlóval leintették a futamot.
 
Ilyenkor a verseny végeredményét az utolsó befejezett kör alapján állapítják meg. A nehezen megszerzett pontjaimat elvesztettem. A kitűzött célokat elsősorban külső körülmények miatt nem sikerült teljesítenem. A versenyen nyújtott teljesítményemmel azonban remélem, nem okoztam csalódást szurkolóimnak.
 
Brno azért is különleges, mert vele kezdődik a vb második szakaszára vonatkozó esélylatolgatás. A második felvonás mindenkit lázban tartó eseménye az orosz futam lesz. Már az előkészületek során látszik, hogy Moszkva nem egy szokványos helyszín. Szigorú biztonsági intézkedések mellet tudjuk csak eljuttatni eszközeinket a pályára, és a mi mozgás lehetőségeink is erősen szabályozottak lesznek. A költségeink Ausztráliával vetekszenek. Bizakodó vagyok, mert mindenki számára új helyszín, az öreg rókák nem lesznek előnyben pálya ismeretük miatt. A verseny előtti teszten lesz mód alaposan feltérképezni a pályát.
Számomra rossz hír – mert kedvelem a portimaoi pályát - hogy a rendezők pénzügyi gondjai miatt valószínű elmarad a portugál nagydíj.
 
De maradjunk a közelebbi eseményeknél! Hétvégén az olimpiai versenyek szomszédságában Silverstoneban állunk rajthoz. Míg Brno távolmaradásom miatt a tavalyi évad legszomorúbb emléke, Silverstone a legnagyobb sikerem helyszíne. A 21. rajtkockából indulva hetedikként értem célba. Ezzel az eredménnyel most is elégedett lennék, de egyszerűbb lenne az életem, ha néhány sorral előbbről rajtolhatnék, mint tavaly. Csapatom és én is mindent megteszünk ennek érdekébe, remélem ezúttal a technika sem fog cserben hagyni.
 
Sziasztok,
Balázs

2012
Jul
18
4 éve, 8 hónapja
Sziasztok!
 
Már elég régen jártam erre felé, ezért most pár mondatban bepótolnám a lemaradásomat…
 
Mindjárt kezdeném a misanoi futammal, amit kicsit többen néztek itthonról Talmának hála. Nekünk ez jól is jött, főleg, hogy a sok probléma ellenére is előtte végeztünk, mert hát lehetne szépíteni a dolgokat, de azt hiszem már felesleges lenne. Tehát természetesen vetélytársak vagyunk a pályán és örülök, hogy egymással „harcolhatunk”. A futamra térve, valahogy nem sikerül megtalálnom a pályával a közös hangsúlyt, ahogyan tavaly sem. Több, mint egy másodpercet javítottam a tavalyi időmön, de valahogy mégsem éreztem, hogy ki tudtam hozni magamból a maximumot, főleg hogy sok más pályán két másodpercet javultunk tavalyhoz képest. Ezért hazaérkezve minél gyorsabban próbáltam törölni a rossz beidegződéseket, hogy Aragonra tudjak koncentrálni.
 
A spanyol pályával is hasonlóan álltam tavalyig, azonban idén sok minden változott, így már egészen megkedveltem az aragoni helyszínt is. Három edzést is úgy kezdtünk, hogy én voltam az első és ezáltal elég jól doppingoltam magam. Folyamatosan tudtunk gyorsulni, csak a rajthelyezésem rontott a helyzetünkön egy kicsit. A második időmérőre nagyot gyorsult a mezőny, ezért kicsit szomorú voltam, de tudtam, hogy a verseny tempóm megvan ahhoz, hogy a tíz környékén végezzek. A futamon azonban közbejöttek olyan gondok, amit még most sem hiszünk el… Már a verseny első körében nem tolt a gép és csak szenvedés volt körözni, mígnem végleg meg is adta magát a motorom a hosszú egyenes végén, visszaváltásnál.
 
Úgyhogy már alig vártam, hogy a hétfői teszten kipróbálhassam a Superbike BMW-t. Ez a lehetőség úgy jött, hogy ismerjük a csapat tulaját és megkértek, hogy menjek pár kört a motorjukkal, ha van kedvem. Sajnos az a pár kör, valóban csak pár volt, mindössze négy körre maradt időm, mert a pilótájukkal kicsit elhúzódott a tesztprogramjuk és vége lett az edzésnek. Viszont a négy kör alatt tudtam pár hasznos információt mondani a motorjukról. Főleg, hogy a második körben már annyit mentem, mint a versenyzőjük egy egész edzés alatt. Szeretnék, ha mennék egy olasz bajnokin a BMW-vel, remélem összejön, olyan pályán ahol volt is SBK. Azonban mielőtt még megkérdeznétek, hogy akkor most jövőre már SBK, akkor nem a válaszom. Jól érzem magam a 600kcm-ben, sőt egyre jobban, úgyhogy a jövő évre az a tervünk, hogy itt folytassuk tovább, mert azt gondolom, hogy van keresni valónk már ebben az évben is. Ha jövőre sikerülne egy nagy szponzort találni, akkor meg az eredmények tekintetében is top csapattá-versenyzővé válhatunk.
 
Most Brnóra a „hazai” versenyre készülök. A szokásos edzés programomat folytattam, ami az Oriental SPA jóvoltából konditermi edzések és a futást takarja. Volt egy kis problémám a vállammal, ami még Aragonba megrándult, ezért most arra a részre külön odafigyeltem, hogy még jobban megerősítsem. Továbbra is jó kondiba érzem magam, teljesen készen állok Brno-ra és remélem sokan eljöttök szurkolni nekünk magyaroknak!
 
Ciao!
Imi

2012
May
23
4 éve, 10 hónapja
Sziasztok!
 
Elég régen írtam ide a blogra, mivel elég sűrű volt az utóbbi két hétben a program. Monza után már hétfőn reggel itthon voltunk, azonban egyből Donington következett, ezért szinte semmire sem volt időnk. A kamion például Olaszból egyből Angliába vette az irányt. A Monzában elért negyedik helyemnek nagyon örültünk, igaz azt gondolom, hogy a második pozíció után ez a legrosszabb, hiszen csak „egy hely” és felállhattam volna a dobogóra… Persze elkeseredve nem voltam, de azért a hazafelé vezető úton már kicsit mérges voltam… Nem hibáztatom magam, mert Sofouglu gyorsabb volt nálam, nekem pedig a futam vége felé már a biztos befejezésre kellett mennem. A motorom a lehető legjobban fel lett készítve a versenyre, amit az elért végsebesség rekord is bizonyít. A futam előtt tisztában voltunk vele, hogy ennek a mi versenyünknek kell lennie, ha száraz, ha vizes az aszfalt. Nem úgy, mint Doningtonban ahol már máshogy számoltunk, egyrészt a vezetési stílusom miatt (sosem feküdt nekem az angol ring) másrészt a mostani blokkjaink inkább a végsebességre vannak beállítva. Mindent egybevéve azonban, szerintem ahhoz képest gyorsak voltunk, amíg a technika illetve egy bukás közbe nem szólt. Az első edzésen 7. voltam, aztán 9. és 11., míg az esés miatt lecsúsztam egészen a 22. pozícióig. Egyszóval ott is gyorsak tudtunk lenni, ahol én magam nem is gondoltam volna… Ha azonban egyszer jó a gépünk akkor nincs mit tenni, minthogy húzni neki és a legjobbat kihozni magamból is.
 
A versenyt nem sikerült befejeznem az elgyengült motorommal, aminek az lehetett az oka, hogy már közel 1000km volt benne és ilyenkor azért 6-7 lóerőt veszít a gép. Annak érdekében, hogy ne csináljunk több kárt a blokkban, kénytelen voltam kiállni. Hogy miért nem cseréltünk erőforrást? Egyszerű, hiszen az évi nyolc blokkos szabály miatt egy motorral legalább 800km-t kell megtennünk. Most már viszont azt is megtanultuk, hogy inkább kicseréljük, hogy a versenyre maximum 600km-es legyen a blokk és a szabadedzésekre visszarakjuk, hogy ott menjen bele a kilométer. Egy a lényeg az egészből: Most jól elkaptuk a fonalat, úgyhogy már alig várom a misanoi futamot, hogy a kis „nyári” szünet után újult erővel a minél jobb helyekért harcolhassak.
Egyébként a három hétvégés szünet alatt a legfontosabb számomra, hogy folyamatosan tudjak edzeni. Pár napja megjártuk Dániát is, ahol a blokkjainkat újítják fel, aztán nemrég lehetőségem volt a Hungaroringen kipróbálni egy „majdnem” superbike-os BMW-t, amit nagyon élveztem. (Ezúton is szeretném megköszönni Tompa Tominak, a motor tulajának, Pistinek és Zsilják Lalinak a segítségét.) A motoron több beállítást is kipróbáltam, a végére egészen megtetszett és kondi edzésnek az adott napra meg is megfelelt ez az ezres BMWJ.
 
A hosszú hétvégén, azaz 26. és 27-én lehetőségetek van találkozni velünk (Balázzsal is) és a kamionunk is kint lesz a Ramada Aquaworldben, ahol egy Sportfesztivált rendeznek sok-sok programmal, koncerttel. 
 
Misanoról előjáróban annyit, hogy már rettentően várom, és úgy érzem illetve gondolom, hogy még versenyképesebbek lehetünk a további futamokon.
 
Köszönöm a monzai eredményünkhöz a gratulációkat, bízom benne, hogy most már többször leszünk hasonlóan jó helyen és akkor remélhetőleg jó sokan kijöttök Brnoba szurkolniJ
 
Ciao!
Imi

2012
May
02
4 éve, 10 hónapja
Sziasztok!
 
A már jól megszokott módon írok Nektek néhány mondatot az asseni hétvége után és a számomra már nagyon várt monzai futam előtt.
 
Az Assenben történtekről már gondolom mindenki olvasott, úgyhogy most csak pár új információt osztok meg Veletek. Hollandiából sajnos idén is csalódottan távoztunk főként, hogy ismét igen jó pozíciót kellett feladnom. Miután a kamion is hazatért, azonnal elküldtük a kábelkötegemet Olaszországba, hogy mihamarabb orvosolják a versenyen tapasztalt problémáinkat. Nos úgy néz ki, hogy meglett a hiba oka, ugyanis két helyen is találtak kontakthibát, ami miatt sem a „displayem” sem a „tracion controlom” (kipörgésgátló) nem működött a futam hatodik körétől. Két csatlakozóm ázott be, az egyik a kijelzőn lévő dugaj, ahonnan az adatokat töltjük le, a másik pedig az egyik műanyag kapcsoló, ami nem zárt rendesen és beázott. Természetesen jön a kérdés, hogy miért pont most és másnak miért nem? A válasz egyszerű… Nem voltunk szerencsések, de legközelebb már ez sem fordulhat elő, úgyhogy ez is kipipálvaJ. Egy viccesebb story, ami persze csak utólag csalt mosolyt az arcomra, hogy a sisakomat „kizárták’” közvetlenül az első időmérő előtt. Abban a pillanatban elég ideges lettem, mivel az volt az FIM problémája, hogy már több mint három éves modellbe megyek... Mondtam is egyből, hogy már megint a szegény embert bántjákJ, holott sokat nem tehettem róla. Ezek után Alex gyorsan rohant a Shoeihez, hátha van nekik valami új sisak, mert a következő edzésre már nem használhattam a sajátomat. Szerencsére volt „raktáron” egy XS-es méretű, de valami amerikai dizájnos (még most sem tudtam kideríteni, hogy kié lehetett), amit kicsit felspéciztem a saját matricáimmal, így már egész jól nézett ki. Viszont most már kaptam két új fehér Shoei-t amin egyelőre csak a szponzorok matricái lesznek rajta, mert a dizájnolásra nincs most idő. Remélem azonban, hogy Monzába a szerencsénket is meghozza az új sisak.
Monzáról annyit, hogy úgy érzem remek formában vagyok, a pályát nagyon kedvelem, a motor is jó és keményen fogok küzdeni a jó rajtpozícióért. Bízom benne, hogy az időjárás kedvezőbb lesz, mint Assenben. Itthon sokat edzettem a szponzorom, a Ramada Oriental SPA jóvoltából, ahol mostanában elég sok időt töltök. Edzés után mindig úgy időzitek, hogy tudjak a wellness részen feltöltődni, koncentrálni. A múlt héten anyukám szülinapját ünnepeltük a családdal és még a hosszú hétvége előtt egy barátomnak volt a 30. születésnapja, ami egy elég jó buli volt, így egy kis kikapcsolódást is beiktattunk.
 
A szerdai indulás előtt még egy Margit-szigeti futás és egy „Ramadázás” is belefér, hogy a pénteki edzésre maximálisan feltöltődve készen álljak.
 
Üdv mindenkinek,
Imi

További bejegyzések ebből a blogból

 
race.com
 
Kövess minket!
youtubefacebooktwitterrss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGPSuperbikeWTCC
2017. Április 09. 21:00
Argentin Nagydíj
Autódromo Termas de Río Hondo

Épült: 2008
Teljes hossza: 4805m
Szavazás
Hányadik helyen végez a WTCC 2017-es szezonjában Michelisz Norbert?
Világbajnok lesz!
Épp csak lemarad a vb-címről, második lesz.
Harmadik lesz, megszerezve hazánk első vb-dobogóját.
Megismétli tavalyi negyedik helyét.
Csak az ötödik helyen végez.
Hatodik vagy annál rosszabb pozícióban zár.
VB Ranglista
MotoGPSuperbikeSupersportWTCC
Poz.PilótaMárkaPont
1.M. VinalesYamaha25
2.A. DoviziosoDucati20
3.V. RossiYamaha16
4.M. MarquezHonda13
5.D. PedrosaHonda11
6.A. EspargaroAprilia10
7.S. ReddingDucati9
8.J. MillerHonda8
9.A. RinsSuzuki7
10.J. FolgerYamaha6
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika:

Runtime: 31,59ms