Jegyek

Blog

2012
Jul
11
4 éve, 7 hónapja

Ciao a tutti,
 
A fiúk elfogyasztották a Silk Way Rally teljes távjának felét, így most már „csak” azért kell izgulni, hogy a hátralévő szakaszon is legalább olyan sikerrel járjanak, mint az eddig megtett úton… Merthogy Baluék nem akármilyen eredményeket produkálnak!
 
A hétfői szakasz ugyan kicsit kifogott rajtuk (orosz földön eltévedni is emberi dolog…), de amikor tegnap reszketve beültem a gép elé, hogy real time kövessem az eseményeket és eredményeket, azt hittem, rosszul látok: a gyorsasági szakasz második ellenőrző pontján való áthaladáskor éppen a második helyen álltak a fiúk, ami egészen megdöbbentő eredmény – persze a szó legjobb értelmében. Mielőtt Moszkvából visszaindultam volna Budapestre, Balázstól és Lacitól azzal váltam el, hogy jó lenne az első 10-be valahogy bekerülni, de ha – adja Isten – ennél merészebbet is álmodhatunk, akkor miért ne…
Baluék – úgy tűnik – nem csak álmodoztak…

Az autó-, motorsportban eltöltött 20 év – sok más mellett – arra biztosan megtanított, hogy minden fejben dől el: ha a versenyző gondolataiba befészkeli magát az a bizonyos „Igen, meg tudom csinálni!”, már fél sikernél járunk, és abban biztos vagyok, hogy ez Balázsékkal sem lesz másként. Felvették az orosz ritmust, láthatóan élvezik is, és ha végre lesz egy olyan szakasz, amin a technika is behódol, tán még a dobogó is összejön, amivel a Szalay-Bunkoczi kettős – ahogy mondani szokás – történelmet írna…
 
Ha már szívmelengetésnél járunk… Beszámolóim elején értesülhettetek róla, hogy múlt hét pénteken nem akármilyen társasággal volt szerencsém vacsorázni. Balu, Laci, Dzsudzsák Balázs, Németh Ottó és a többiek (jaj, csak senki meg ne haragudjon, hogy kimaradt a felsorolásból) mellett több mint megtisztelő volt Raul Edmondo Dagnino jelenléte, aki amellett, hogy az Opel Dakar Team csapatát vendégszereplésével erősíti, 2010-ben olyan tettet hajtott végre, amilyet addig csak filmekben láthattunk.
 
Ha azt mondom, 2010, Chile, bánya, katasztrófa, talán nincs olyan ember, aki ne ismerné azt a történetet, amit több mint 2 hónapon keresztül szinte az egész világ végigizgult. 2010. augusztus 5-én 33 bányász ragadt a föld alatt, amikor 700 m mélyen úgy 700 000 tonnányi föld omlott az üregre. Nos, ez az ember, Raul Edmondo Dagnino minden idők egyik legnagyobb életmentőjeként vált hőssé, amikor a chilei Terra Service vezetőjeként részt vett a pórul járt bányamunkások megsegítésére szervezett akcióban.

Raul elmesélte, hogy az egyik legnehezebb és legkritikusabb feladat az volt, amikor még a tényleges munka előtt, elsőként ki kellett deríteni, hogy az omlást 700 m mélyen túlélte-e valaki. A felderítést Raul vezette, egy speciális fúró segítségével kapcsolatot tudtak teremteni a föld alatt ragadt bányászokkal, ennek köszönhetően pedig az is kiderült, hogy mind a 33-an jól vannak, és várják a csodát… Többek között Raultól, aki csapatával a jó hír után rögtön munkához látott, és elkezdte kidolgozni az akciótervet. Hatalmas nehézséget okozott már az elindulás is, hiszen hasonló esetre odáig nem volt példa, és gyakorlatilag majdnem a lehetetlennel kellett megvívniuk, amikor 33 embert akartak épségben kihozni – szó szerint – a föld alól.
 
A szakmai csapatra komoly átalakító munkák vártak, hiszen egy olyan szerkezetet kellett összehozniuk, aminek segítségével ilyen mélységből a lehető legkisebb rombolással 33 férfit fel tudnak hozni a felszínre. A munkálatok mintegy 2 hónapot vettek igénybe, addig a Raul által fúrt csatornán keresztül juttatták élelemhez és italhoz a 700 m mélyen várakozó bányászokat. Október elejére bevethetővé vált a gép, és elérkezett a tényleges mentés napja. Tévénézők milliói élőben követték nyomon a mentőakció történéseit, és valóban történelmi pillanat részesei váltak, amikor az első bányász, Florencio Avalos újra „meglátta a napvilágot”.
 
Ha belegondolok, milyen lehet 33 ember életét megmenteni, hihetetlen érzés fog el, és nagyszerű dolog, hogy igenis vannak még hősök…
 
Raul, most pedig ahogy egy hőshöz illik, NYOMD A GÁZT!!!
Mi pedig izguljunk tovább az Opel Dakar Teamért!
Hamarosan újra jelentkezem!
 
Ciao,
Stefi

A Te véleményed?
A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 0
2. V. Rossi Yamaha 0
3. J. Lorenzo Yamaha 0
4. M. Vinales Suzuki 0
5. A. Dovizioso Ducati 0
6. D. Pedrosa Honda 0
7. C. Crutchlow Honda 0
8. P. Espargaro Yamaha 0
9. A. Iannone Ducati 0
10. H. Barbera Ducati 0
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: