Jegyek

Blog

2012
Jul
09
4 éve, 8 hónapja
Bár beszámolóimban a Silk Way Rally legapróbb részleteiben terveztem elmerülni, a csütörtök esti kaja, pia olyan mély nyomot hagyott bennem, hogy mielőtt a témára térnénk, muszáj beszámolnom a vacsorán történtekről.
 
Ha az ember Oroszországba, azon belül is Moszkvába téved, megeshet vele, hogy nem kisebb klasszissal, mint Dzsudzsák Balázzsal fut össze…A mi esetünkben ez az „összefutás” ugyan tervezett volt, de annál nagyobb élményt jelentett. Szóval a vacsora színhelye Moszkva belvárosa, ott is az egyik legfelkapottabb lokál, ahol legnagyobb örömömre díszes társaságunk egyik tagja sem tiltakozott egy igazi baráti vacsora hagyományos menetrendje ellen, így a kellő étvágy megalapozását a jó öreg orosz vodkára bízhattuk…
 
A másnap reggeli nagy bevetés miatt visszafogtuk magunkat, és a nagy „étvágycsinálást” mindenki csak amolyan finom ínyenckedésként élte meg, legalábbis mintha a vodka otthon ritkaságszámba menne…
 
1 óra habzsi-dőzsi után végre megérkezett Dzsudzsák Balázs, aki előtt le a kalappal (úgy rendesen egyébként is, de most különösen), hiszen megtisztelve csapatunkat a napi edzést követően csatlakozott hozzánk – az élsportolói lét mellett – azzal a visszatartó erejű tudattal (mármint ami ez esetben is a moszkvai vodkázást illeti), hogy másnap reggel Svédországba indul csapatával egy 10 napos edzőtábori „felüdülésre”.
 
Balázstól többek között azt is megtudhattuk, hogy most a szokásosnál is keményebben edzenek, hiszen alig két hét múlva indul az orosz focibajnokság, illetve bennfentes információ birtokába juttatott, amikor elárulta, hogy csapaton belül új pozícióban, méghozzá jobb szélsőként fog játszani. Balázzsal annyira belejöttünk a beszélgetésbe, hogy unszolására otthagytuk a puccos belvárosi éttermet, és átmentünk egy nem kevésbé exkluzív, de állítólag főként ismert focisták által látogatott helyre. 2 óra elégnek bizonyult ahhoz, hogy Balázst kifaggassuk, Ő pedig kiélvezze földijei társaságát. (Én meg olaszként voltam a ráadás…)
 
Keményen indult a másnap reggel, ha csak azt veszem, hogy 7-kor már úton voltunk, de jó cél vezérelt (mint mindig), hiszen Moszkvától nagyjából 50 km-re az Opel-GM Russia embereit szemeltük ki egy laza tesztvezetés áldozatainak. Mire a tett helyszínére értünk, már majdnem minden készen állt a bevetésre, Zsozsoék (kevésbé avatottaknak Darázsi Zsolték) ott vártak az autóval és a kamionnal, amit az Opel-GM Russia-tól érkező kollégák addigra – ahogy illik – végig is tapiztak.
 
1 óra múlva 8 orosz újságíróval és újabb 4 opelossal bővült csapatunk, akik mit sem sejtve, széles vigyorral várták, hogy a moszkvai csúcsforgalmon kívül végre igazi terepen is próbára tehessék azt, amit eddig – vélhetően – meggyőződésből árultak… Már ami a mezei változatot illeti, mert hát csak igen keveseknek adatik meg, hogy az Antara Dakart is megjárt egyedi mutációjában furikázhasson Moszkva szomszédságában.
 
Szóval vállalkozó szellemű barátaink – mint hatéves gyerekek az első hullámvasúti élmény előtt – reménnyel telve, csillogó szemekkel beültek az Antarába… Hogy az úton mi történt, persze nem tudhattuk, de a rali-tűzkeresztségen éppen átesett, alkalmi utasok ábrázata mindent elárult, amikor az élményút végén szó szerint kidőltek az Antara ajtaján. Balázst ugyan próbáltam szóra bírni, végül is egy csapatban vagyunk, vagy mi a szösz, árulja már el, mit művelt a kivételezettekkel, de nem avatott be a kulisszatitkokba, így csak sokat sejtető, kaján vigyora láttán próbáltam összerakni a történések mozaikjait.
 
Jobban képbe kerültem, amikor némi utánajárással felfedeztük a pálya közepén ékeskedő hegyomlásnyi bukkanót, amin – Balut ismerve – úgy rongyolhattak át, hogy az alkalmi utasok terepralis élményei minimum 3 másodpercnyi szabadeséssel is bővültek. Az izgalmas kaland után – bármennyire is jól érezte magát mindenki – indulnunk kellett, hogy délután 2 órára az adminisztrációra, a technikai gépátvételre újra a stadionnál legyen a csapat. Press pass birtokában (amiért külön köszönet és hála Tóth Anitának, a Nemzeti Sport tudósítójának) hasznossá tettem magam, és a fiúkat igyekeztem segíteni a papírozásban, a mindenféle adminisztratív dolgokban.
 
Pihenni vagy közös szeánszot tartani a fiúk spirituális segítésére most sem volt időnk (persze agyban folyamatosan azon van mindeni, hogy a lehető legjobb eredménnyel zárjanak), mert jelenésünk volt a nagykövetségen: a magyar strandfoci válogatottnak szerény társaságunkban kerti partit szerveztek. Saslik és pelmenni ezúttal nem volt, de a pácolt marha, a tarja és a csirkemell kovászos uborkával, fojtásnak pedig jó magyar pálinkával tökéletes befejezése volt a napnak.
 
Végre, szombat reggel!
 
A látvány: Vörös tér, 88 autó, 24 kamion, pazar díszlet és több ezer ember… Aki hiányzott, az Vladimir Putyin volt, az eredeti tervek szerint szerény személye nyitotta volna meg a negyedik Silk Way Rally-t, a sajnálatos események miatt azonban máshova szólította a kötelesség: a nagy áradásokban a hétvégére sajnos már több, mint 150 ember vesztette életét, ahol a szükség pedig, ott a segítség, Putyin a katasztrófa helyszínére utazott, így nem tudott részt venni a szombati nagyszabású eseményen.
 
A habot a tortán az egyébként nem mindennapi látvánnyal és a magyar indulás tudatával már kiélveztük, mindezek tetejére az a bizonyos cseresznye persze akkor került fel, amikor Balu, Laci és az Antara felbukkantak, majd szépen sorban Fazekas Károlyék a BMW-vel, Lisziék a Mitsubishivel és Kovács Miki a kalocsaiban pompázó Scaniával is megmutatták ország-világnak, hogy bizony ők is ringbe szállnak.
 
A szombati napon 185 km-es szakasznak néztek elébe a fiúk, én pedig legnagyobb bánatomra a Moszkva-Budapest távnak, immár a levegőben, hiszen hazaszólított a kötelesség, de ha a TV2 weboldalán megnézitek az egyébként hétfő hajnali Silk Way műsort, akkor újabb kulisszatitkok birtokába kerülhettek.
 
Addig is szurkoljunk együtt a fiúknak, és ha van időtök, küldjétek azt a bizonyos spirituális löketet egészen Oroszországig, a Moszkva-Gelendzsik útvonal teljes szakaszára! Higgyétek el, jól fog jönni az Opel Dakar Team tagjainak…
 
Kemény vasárnap…
 
A vasárnapi útvonal a verseny leghosszabb távja: Volgográdig közel 900 km-t kellet leküzdeni a fiúknak nem akármilyen terepen. Úgy tűnt, az Opel Dakar Team a lehető legjobban megy, a második ellenőrző ponton való áthaladáskor még az előkelő 5. helyen álltak, de alig 50 km-rel a gyors szakasz vége előtt beütött a krach: a jobb hátsó féltengely megadta magát. Balázsnak sajnos nagyon vissza kellett fognia magát, így az Opellel mint a hímes tojással haladtak tovább, de még így is emberfelettit produkáltak: törött hátsó tengellyel a 10. helyen futottak be. A célba érés után a szervizcsapat rögtön nekiesett az Antarának, hogy a következő szakaszra ismét bombaformába hozzák.
 
Amíg az Opel a szervizesek kezei alatt gyógyult, Volgográd hatalmas buli helyszínévé alakult. A moszkvai ünneplést idézve itt is hatalmas tömegek fogadták a Silk Way Rally-t, koncertek, táncosok, kaja, pia, minden volt, amit Volgográdról eddig elképzelni sem lehetett.
 
Miután ilyen formában is sikerült magamba szívni az orosz kultúrát, minden adott ahhoz, hogy több ezer km távolságból, Budapestről is szinte testközelből jelenthessek Nektek.
 
Következő beszámolómig se unatkozzatok, ha van kérdésetek, netán valami olyan érdekelne, ami eddig még a tv-adásokból se derült ki, ne fogjátok vissza magatokat, írjatok nekem, valamit biztosan válaszolok…
 
Mille grazie,
Stefano

A Te véleményed?
A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
race.com
 
Kövess minket!
youtubefacebooktwitterrss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGPSuperbikeWTCC
2017. Április 09. 21:00
Argentin Nagydíj
Autódromo Termas de Río Hondo

Épült: 2008
Teljes hossza: 4805m
Szavazás
Hányadik helyen végez a WTCC 2017-es szezonjában Michelisz Norbert?
Világbajnok lesz!
Épp csak lemarad a vb-címről, második lesz.
Harmadik lesz, megszerezve hazánk első vb-dobogóját.
Megismétli tavalyi negyedik helyét.
Csak az ötödik helyen végez.
Hatodik vagy annál rosszabb pozícióban zár.
VB Ranglista
MotoGPSuperbikeSupersportWTCC
Poz.PilótaMárkaPont
1.M. VinalesYamaha25
2.A. DoviziosoDucati20
3.V. RossiYamaha16
4.M. MarquezHonda13
5.D. PedrosaHonda11
6.A. EspargaroAprilia10
7.S. ReddingDucati9
8.J. MillerHonda8
9.A. RinsSuzuki7
10.J. FolgerYamaha6
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika:

Runtime: 28,99ms