Jegyek

Blog

2012
May
14
5 éve, 2 hónapja

Sziasztok!

Szeretettel köszöntök mindenkit a blogomon! :) Feltételezem mindannyian emlékeztek még a reklámra, ahol a kisfiú tűkön ülve várja apukáját. Hasonló gyermeteg izgatottsággal álltam az év első versenyhétvégéje előtt. Persze pozitív értelemben, hiszen egész télen erre a hétvégére vártam, ezért remegtek a térdeim, hogy versenyezhessek végre. És eljött az idő. Pénteken elindultunk bevenni a Slovakia Ringet.

Megvallom, nem voltam a legnyugodtabb, hiszen idén összesen 20 kör volt a sejhajom alatt, és ez azért csak az Alpok-Adria. Ám az előző heti teszteken minden klappolt. A motor erős, jól fel lett készítve, a pályát megismertem, és sok jó szót, tanácsot, biztatást kaptam csapattársaimtól. A legmegnyugtatóbb talán mégis az volt, hogy tudtam, jó kezekben vagyok; egy aranykezű szerelővel vágtunk neki a hétvégének, valamint (Gyutai) Adrián csapattársamék is jelen voltak. (Györfi) Alennel és (Nagy) Győzővel telefonon tartottuk a kapcsolatot, beszámoltunk egymásnak a történésekről. A tavalyi – mondhatni vérszegény – év után roppant mód kíváncsiak voltunk, mit is sikerül kihoznom magamból, a motorból, a versenyből.

A pénteki napon két szabadedzésünk volt. Igaz, stock motorral megyek, mégis Superbike-ba neveztünk, mivel a magyar bajnokság 1000-es kategóriájának első fordulója is ezen osztályon belül futott. Az első 20 perc elment arra, hogy visszarázódjam, megtaláljam merre is az előre. Nem ijedtem meg, de őszintén meglepődtem mikor a mezőny eleje úgy ment el mellettem, mintha álltam volna. Bele a mélyvízbe. Egy percig nem volt kérdés, hogy jó döntés volt-e idejönni, hiszen teher alatt nő a pálma, hol máshol szerezhetnék ennyi tapasztalatot, ha nem itt?! A feladat adott volt, fel kell kötni a gatyát – vagy esetemben a szoknyát :) – és húzni a gázt. A pálya hosszú, majdnem 6 km, tele gyors és trükkös részekkel, az ’ugratókról’ nem is beszélve. Izgalmas. A második szabadedzésre sikerült megtalálni a ritmust, és tudtam hozni a teszten elért időket.

Szombaton reggel nem kellett kapkodnunk, hiszen az első időmérőnk csak délben kezdődött. Az alacsony költségvetés miatt egy használt gumival mentem fel, 2:18.647-es köridőt sikerült motoroznom, azaz 2 mp-et javítottam az előző heti időmön. A második kvalifikációra felraktunk egy szett új gumit. Mivel ez volt a másnapi versenyre is, csupán 5 kört mentem vele. A keveréknek megfelelő hőmérséklet, ám elég szeles idő volt. 2:17.824 a 34. rajtkockába volt elegendő 38 férfi között. A Magyar Bajnokságban ezzel a 4. időm volt. Esti levezetésképp végig görkoriztunk a pályán, így várva a következő napot.

Vasárnap délelőtt a warm upon minden rendben volt, jók voltak a beállítások, sikerült elkapni a ritmust, stabil 17-es köridőket tudtam motorozni az előző napi új gumikkal. Délben végre megérkezett a pályára ’Kis’ szurkolótáborom, azaz a Kis család apraja-nagyja. Beleértve nagymamámat is. Nem tévedek nagyot szerintem, ha azt mondom Ő az egyik legnagyobb szurkolóm. Minden versenyen ott van szüleimmel karöltve, pedig számára nem olyan egyszerű a közlekedés. Egyszerűen imádom Őket, és hogy ott vannak velem minden versenyen. Ez nagyon fontos számomra. Velük együtt sajnos jött az otthoni rossz idő is. Miénk volt az utolsó verseny, s mire sor került rá, a nap sem sütött már, és az aszfalt hőmérséklete is vagy 10-15 fokot csökkent. A viharos hideg szélről nem is beszélve. Vakartuk a fejünk, hiszen a gumiabroncsok – amiket a második időmérőre feltettünk előző nap – maradtak a versenyre is, és erre a hőmérsékletre már nem volt megfelelő a keverék. Szokták mondani, szegény ember vízzel főz, ezzel kellett megoldani a 11 kört. A rajtrácson rengeteg (ismeretlen) ember (is) jött oda pacsizni, hátbaveregetni, elismerést nyilvánítani, ami igazán jólesett piciny lelkemnek. :)

A rajtot sikerült jól elkapni, egészen a 17. hely környékére berajtoltam, viszont a gyorsabb emberek hamar visszaelőztek. A magyar srác, aki a 36. helyről indult, mégjobban startolt, közvetlen előttem fordult el az 1. kanyarban. Nagyjából az egész versenyen ott voltam a fenekében, viszont mikor előzni tudtam volna, hátulról jött egy gyorsabb motoros (már aki egy sorral – 4 motorral – előrébb rajtolt, majd’ 1,5 másodperccel ment jobb időt, ami elég nagy diferencia), és ilyenkor kicsit kizökkentem a ritmusból, kezdhettem újra a magyar bajnoki 4. helyért való ostromot.

Pár kör alatt összeverődtünk egy 5 fős csoportba, ahol ment az oda-vissza előzgetés. Igazán élveztem ezt a szituációt, nagyon izgalmas volt. Pláne mikor az 5-6. kör környékén a hideg miatt kezdett elfogyni a gumi profilja. A jobbos kanyarokból rendre úgy jöttem ki, hogy csúszkált a motor hátulja, nem is kicsit, így sok korrigálásra volt szükség, ám nem tudtak lerázni magukról a srácok. A verseny vége előtt két körrel megint ott voltam Tibi mögött. Bíztam benne, éreztem, el tudnám csípni az előttem motorozó magyart, de gondoltam tartalékolok az utolsó körre, ahol majd „begyújtom a rakétákat”.

Ám sajnos mielőtt megkezdtük volna utolsó körünk, piros zászlóval leintették a futamot Juhász Dávid bukása miatt. Szerencsére megúszta egy kis ujjsérüléssel, semmi komoly baja nem lett. Legalábbis fizikailag nem. 2:17.231 volt a legjobb köridőm, és végül a 29. helyen értem be, 10 pasit magam mögé utasítva, a magyar bajnokságban pedig az előkelő 4. helyezett lettem. Nem voltam elkeseredve sem a pozíció, sem az idő miatt, hiszen megint kicsit a körülmények áldozata lettem; az anyagiak nem engedték, hogy válogassunk a különböző keverékű gumik között. Ez volt, ezzel kellett gyorsan menni. :) Az első perctől az utolsóig nagyon élveztem mind a 10 kört, és örültem, hogy folyamatosan tudtam javítani az időmön. Az is bebizonyosodott, hogy bőven van még mit tanulnom, hogy beférjek a pontszerző helyekre, ám még nagyon az út elején járunk, sok gyakorlással, alázattal és még több gyakorlással nem lehetetlen feladat. Dolgozunk rajta.

Mikor hazaértem, ismerőseim, barátaim kérdezték, milyen volt a verseny. Összegezve a végén csak annyit mondtam: visszatérés az életbe. Mintha október közepétől visszafojtottam volna a lélegzetem.

Az első verseny óta sok idő eltelt, nekem pedig nagyon összeszaladtak a dolgaim, azért is csúsztam ennyit a beszámolóval. Mikor írhattam volna, a technika fordult ellenem, mindig volt valami. Azóta lezajlott a második verseny is Brnóban...ahol sajnos nem tudtam részt venni. Pécsre járok egyetemre, komédia szakra. Azaz kommunikáció és médiatudományra :), levelező tanrendben. Természetesen Murphy barátom tudja a dolgát, 5-ből 2 konzultációs időpont versennyel, egy pedig a Hungexpós kiállítással esett egybe.

Az utolsó előadások Brno idején, azaz a múlt hétvégén voltak. Ha ez alkalommal sem jelentem volna meg, sajnos nem teljesíthettem volna a félévet, így muszáj voltam ott lenni. Ennek kimondottan nem örültem, hiszen ezt a versenyt vártam a legjobban, és itt végre teljes létszámmal ott lett volna csapatunk. Valamiért így kellett történnie. Legközelebbi megmérettetés június 3-án lesz a Pannónia Ringen, kis hazánkban. Addig is fizikailag és szellemileg készülünk rá. :) Itt szintén SBK kategóriában fogok indulni, hiszen a magyar bajnoki 2. fordulója is ekkor lesz megrendezve, ugyanabban a formában, ahogy a SK Ringen. Aki teheti, nézzen ki, biztos vagyok benne, érdemes lesz.

Addig is puszi, pacsi,
Wicca :)

A Te véleményed?
A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: