Jegyek

Blog

2012
May
14
4 éve, 9 hónapja

Sziasztok!

Szeretettel köszöntök mindenkit a blogomon! :) Feltételezem mindannyian emlékeztek még a reklámra, ahol a kisfiú tűkön ülve várja apukáját. Hasonló gyermeteg izgatottsággal álltam az év első versenyhétvégéje előtt. Persze pozitív értelemben, hiszen egész télen erre a hétvégére vártam, ezért remegtek a térdeim, hogy versenyezhessek végre. És eljött az idő. Pénteken elindultunk bevenni a Slovakia Ringet.

Megvallom, nem voltam a legnyugodtabb, hiszen idén összesen 20 kör volt a sejhajom alatt, és ez azért csak az Alpok-Adria. Ám az előző heti teszteken minden klappolt. A motor erős, jól fel lett készítve, a pályát megismertem, és sok jó szót, tanácsot, biztatást kaptam csapattársaimtól. A legmegnyugtatóbb talán mégis az volt, hogy tudtam, jó kezekben vagyok; egy aranykezű szerelővel vágtunk neki a hétvégének, valamint (Gyutai) Adrián csapattársamék is jelen voltak. (Györfi) Alennel és (Nagy) Győzővel telefonon tartottuk a kapcsolatot, beszámoltunk egymásnak a történésekről. A tavalyi – mondhatni vérszegény – év után roppant mód kíváncsiak voltunk, mit is sikerül kihoznom magamból, a motorból, a versenyből.

A pénteki napon két szabadedzésünk volt. Igaz, stock motorral megyek, mégis Superbike-ba neveztünk, mivel a magyar bajnokság 1000-es kategóriájának első fordulója is ezen osztályon belül futott. Az első 20 perc elment arra, hogy visszarázódjam, megtaláljam merre is az előre. Nem ijedtem meg, de őszintén meglepődtem mikor a mezőny eleje úgy ment el mellettem, mintha álltam volna. Bele a mélyvízbe. Egy percig nem volt kérdés, hogy jó döntés volt-e idejönni, hiszen teher alatt nő a pálma, hol máshol szerezhetnék ennyi tapasztalatot, ha nem itt?! A feladat adott volt, fel kell kötni a gatyát – vagy esetemben a szoknyát :) – és húzni a gázt. A pálya hosszú, majdnem 6 km, tele gyors és trükkös részekkel, az ’ugratókról’ nem is beszélve. Izgalmas. A második szabadedzésre sikerült megtalálni a ritmust, és tudtam hozni a teszten elért időket.

Szombaton reggel nem kellett kapkodnunk, hiszen az első időmérőnk csak délben kezdődött. Az alacsony költségvetés miatt egy használt gumival mentem fel, 2:18.647-es köridőt sikerült motoroznom, azaz 2 mp-et javítottam az előző heti időmön. A második kvalifikációra felraktunk egy szett új gumit. Mivel ez volt a másnapi versenyre is, csupán 5 kört mentem vele. A keveréknek megfelelő hőmérséklet, ám elég szeles idő volt. 2:17.824 a 34. rajtkockába volt elegendő 38 férfi között. A Magyar Bajnokságban ezzel a 4. időm volt. Esti levezetésképp végig görkoriztunk a pályán, így várva a következő napot.

Vasárnap délelőtt a warm upon minden rendben volt, jók voltak a beállítások, sikerült elkapni a ritmust, stabil 17-es köridőket tudtam motorozni az előző napi új gumikkal. Délben végre megérkezett a pályára ’Kis’ szurkolótáborom, azaz a Kis család apraja-nagyja. Beleértve nagymamámat is. Nem tévedek nagyot szerintem, ha azt mondom Ő az egyik legnagyobb szurkolóm. Minden versenyen ott van szüleimmel karöltve, pedig számára nem olyan egyszerű a közlekedés. Egyszerűen imádom Őket, és hogy ott vannak velem minden versenyen. Ez nagyon fontos számomra. Velük együtt sajnos jött az otthoni rossz idő is. Miénk volt az utolsó verseny, s mire sor került rá, a nap sem sütött már, és az aszfalt hőmérséklete is vagy 10-15 fokot csökkent. A viharos hideg szélről nem is beszélve. Vakartuk a fejünk, hiszen a gumiabroncsok – amiket a második időmérőre feltettünk előző nap – maradtak a versenyre is, és erre a hőmérsékletre már nem volt megfelelő a keverék. Szokták mondani, szegény ember vízzel főz, ezzel kellett megoldani a 11 kört. A rajtrácson rengeteg (ismeretlen) ember (is) jött oda pacsizni, hátbaveregetni, elismerést nyilvánítani, ami igazán jólesett piciny lelkemnek. :)

A rajtot sikerült jól elkapni, egészen a 17. hely környékére berajtoltam, viszont a gyorsabb emberek hamar visszaelőztek. A magyar srác, aki a 36. helyről indult, mégjobban startolt, közvetlen előttem fordult el az 1. kanyarban. Nagyjából az egész versenyen ott voltam a fenekében, viszont mikor előzni tudtam volna, hátulról jött egy gyorsabb motoros (már aki egy sorral – 4 motorral – előrébb rajtolt, majd’ 1,5 másodperccel ment jobb időt, ami elég nagy diferencia), és ilyenkor kicsit kizökkentem a ritmusból, kezdhettem újra a magyar bajnoki 4. helyért való ostromot.

Pár kör alatt összeverődtünk egy 5 fős csoportba, ahol ment az oda-vissza előzgetés. Igazán élveztem ezt a szituációt, nagyon izgalmas volt. Pláne mikor az 5-6. kör környékén a hideg miatt kezdett elfogyni a gumi profilja. A jobbos kanyarokból rendre úgy jöttem ki, hogy csúszkált a motor hátulja, nem is kicsit, így sok korrigálásra volt szükség, ám nem tudtak lerázni magukról a srácok. A verseny vége előtt két körrel megint ott voltam Tibi mögött. Bíztam benne, éreztem, el tudnám csípni az előttem motorozó magyart, de gondoltam tartalékolok az utolsó körre, ahol majd „begyújtom a rakétákat”.

Ám sajnos mielőtt megkezdtük volna utolsó körünk, piros zászlóval leintették a futamot Juhász Dávid bukása miatt. Szerencsére megúszta egy kis ujjsérüléssel, semmi komoly baja nem lett. Legalábbis fizikailag nem. 2:17.231 volt a legjobb köridőm, és végül a 29. helyen értem be, 10 pasit magam mögé utasítva, a magyar bajnokságban pedig az előkelő 4. helyezett lettem. Nem voltam elkeseredve sem a pozíció, sem az idő miatt, hiszen megint kicsit a körülmények áldozata lettem; az anyagiak nem engedték, hogy válogassunk a különböző keverékű gumik között. Ez volt, ezzel kellett gyorsan menni. :) Az első perctől az utolsóig nagyon élveztem mind a 10 kört, és örültem, hogy folyamatosan tudtam javítani az időmön. Az is bebizonyosodott, hogy bőven van még mit tanulnom, hogy beférjek a pontszerző helyekre, ám még nagyon az út elején járunk, sok gyakorlással, alázattal és még több gyakorlással nem lehetetlen feladat. Dolgozunk rajta.

Mikor hazaértem, ismerőseim, barátaim kérdezték, milyen volt a verseny. Összegezve a végén csak annyit mondtam: visszatérés az életbe. Mintha október közepétől visszafojtottam volna a lélegzetem.

Az első verseny óta sok idő eltelt, nekem pedig nagyon összeszaladtak a dolgaim, azért is csúsztam ennyit a beszámolóval. Mikor írhattam volna, a technika fordult ellenem, mindig volt valami. Azóta lezajlott a második verseny is Brnóban...ahol sajnos nem tudtam részt venni. Pécsre járok egyetemre, komédia szakra. Azaz kommunikáció és médiatudományra :), levelező tanrendben. Természetesen Murphy barátom tudja a dolgát, 5-ből 2 konzultációs időpont versennyel, egy pedig a Hungexpós kiállítással esett egybe.

Az utolsó előadások Brno idején, azaz a múlt hétvégén voltak. Ha ez alkalommal sem jelentem volna meg, sajnos nem teljesíthettem volna a félévet, így muszáj voltam ott lenni. Ennek kimondottan nem örültem, hiszen ezt a versenyt vártam a legjobban, és itt végre teljes létszámmal ott lett volna csapatunk. Valamiért így kellett történnie. Legközelebbi megmérettetés június 3-án lesz a Pannónia Ringen, kis hazánkban. Addig is fizikailag és szellemileg készülünk rá. :) Itt szintén SBK kategóriában fogok indulni, hiszen a magyar bajnoki 2. fordulója is ekkor lesz megrendezve, ugyanabban a formában, ahogy a SK Ringen. Aki teheti, nézzen ki, biztos vagyok benne, érdemes lesz.

Addig is puszi, pacsi,
Wicca :)

A Te véleményed?
A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: